29: SŪDUVA 0:1 ŠIAULIAI

Pirma. Jo, jūsų metraštininką ir vėl buvo ištikęs kelių savaičių blackoutas. Tai jau ir nebepradėsiu aiškintis, kokios buvo priežastys.

Du. Šitas liūdnas rungtynes mačiau gyvai. Gerai, jau gerai – pavėlavau. Kokių dvidešimties pirmo kėlinio minučių nemačiau. Tačiau, kaip supratau, praleidau tik du dalykus. Kokią tai Urbšio progą ir kokį tai Sakalų bei policijos konfliktą.

Trečia. Sūduvai visi norėtų padėti. Net Ekranas. Ir Banga. Tik niekas mūsų neišgelbės, jei patys to nenorime. Šitas sezonas jau sumautas. Greičiau jį pamiršt ir kraustytis į žiemą, kurios metu ir vėl galėsime dėlioti svajones apie kitus – galbūt žymiai smagesnius – metus. Tiesa, dar liko estai, Ekranas ir Žalgiris. Aleliuja.

Ketvirta. Po ilgokos pertraukos matyta Sūduva atrodė graudžiai. Beviltiškai. Nusipelnė pralaimėjimo. Neketinu zyst, dejuot ir reikalaut kokių nors galvų. Tiesiog komandos išvaizda buvo apgailėtina. Viskas, apie ką buvo kalbėta visą sezoną, šiandien matėsi lyg pro padidinamą stiklą. Ir pabaigoje praleistas įvartis čia niekuo dėtas. Lygiosios ar pralaimėjimas – skirtumas mažas. Net ir lygiosios būtų pralaimėjimas. Nenuvertinu Šiaulių. Šalia šiandieninės Sūduvos Šiauliai atrodė puikiai. Ir padovanojo keliems atsibeldusiems gerbėjams nuostabų futbolo stebuklą – tavo komanda, žaisdama išvykoje prieš stipresnį varžovą, įmuša paskutinėmis rungtynių minutėmis ir laimi. Jiems galime tik pavydėti šios dienos.

Štai jums portretas dar vieno žmogaus, kuris šiandien Lietuvoje taip pat galėsi užmigti ramus ir laimingas.

Penkta. Savaime suprantama, negali laimėti komanda, kuri per visas rungtynes su teoriškai silpnesniu varžovu (nors realiai atrodė, kad žaidžia lygios komandos) tesugeba pora kartų pataikyt į vartus. Pataikyt ne į vartus taip pat nelabai sugeba. Sakykim tiesiai šviesiai – negali laimėti komanda, kuri apskritai į vartus nemuša.

Šešta. Negali laimėti komanda, kuriai prie varžovo vartų metant kamuolį iš auto, jis išmetamas į puolimą atbėgusiam centro gynėjui. Negali laimėti komanda, kuri, priešininkui keliant kampinį, puolime nepalieka nė vieno žmogaus. Suprantu, gal Beniušis ir naudingas prie savo vartų tokioje situacijoje, tačiau kodėl priekyje nepalikus, pavyzdžiui, Gogberašvilio ar Urbšio – sunku pasakyt. Juolab, kad iki rungtynių pabaigos tuomet buvo likę tik 10 minučių. Negali laimėti komanda, kurios vartininkas, likus žaisti 3 minutes, pusę minutės galvoja ar kamuolį spirti iš rankų, ar nuo žemės. Negali laimėti komanda, kurios kontratakos nuolat prasideda perdavimu atgal. Negali laimėti komanda, kurios žaidėjai nesugeba vieną kartą prisiliesti prie kamuolio. Atrodo, kiekvienam, kamuolį gavusiam, yra liepta jį pabaksnoti tris-keturis kartus. Ir taip toliau, ir panašiai. Šį pasakojimą galima tęsti ir tęsti.

Žmogus, kuris šiandien stadioną labiau gaivino nei visa Sūduvos komanda. Jo... Nepaistant visų feminizmo pasiekimų, futbolas - vis dar diedų reikalas.

Septinta. Aha. Esminė šiandienos apmaudaus pralaimėjimo priežastis – Sūduva per šį sezoną taip ir neišmoko žaisti normalaus komandinio futbolo. Iki čempionato pabaigos likus porai rungtynių, komanda ir toliau lošia primityvų, totaliai nuspėjamą žaidimą. Jei perdavimas seka po to, kai visas stadionas šaukia, kad perduoti reikia, faktas, kad ir priešininkai turi pakankamai laiko jam pasirengti. Bet koks bent kiek mąstantis priešininkų treneris Sūduvą nukenksminti gali lengvai ir sklandžiai.

Aštunta. Žaidėjai nežino, ką aikštėje reikia daryti. Dėl to ir vyksta amžinas kamuolio baksnojimas, o perdavimas atgal yra žymiai dažnesnis žaidimo elementas, nei perdavimas į priekį. Toks jausmas, kad Sūduvos žaidėjai neturi nė vieno derinio, nė vienos atkaltos schemos – aikštės viduryje perimamas kamuolys ir kontrataka tuo baigiasi. Kamuolį turintis žaidėjas jį pastumdo kokią minutę, tada meta atgal, o pats skuodžia kuo toliau, kad daugiau niekam minties jam kamuolį atiduot nekiltų.

Devinta. Akivaizdu, kad Sūduvos žaidimas jau pradeda priminti kiemo futbolą. Juda vienas – tas, kuris turi kamuolį. Kiti – geriausiu atveju, stovi. Kai kurie – mėgina slėptis priešininkams už nugarų. Sutinku – spalvas aš čia gerokai sutirštinu. Bet, sutikite, kai kone visas rungtynes atrodo, jog būtent tavo komanda tempia laiko gumą, nors būtent jai pergalė labiau reikalinga – yra daugiau nei keista.

Dešimta. Galų gale. Yra kažkoks totalus dalykų nesuderinamumas. Lukšys vis dar yra komandos kapitonas. Tačiau populiariausias šūksnis tarp žiūrovų akivaizdžiai yra štai šis: „Neee!!! Tik nepasuok kamuolio Lukšiui!!!!“. Akivaizdu ir tai, kad kapitonas iš aikštės išlydimas ne padėkos už žaidimą plojimais, o plojimais už tai, kad jis pagaliau yra pakeistas. Kai kas gal sakys, kad žmonės ant Lukšio yra užsisėdę. Yra tiesos šioje nuomonėje. Yra tiesos ir tame, kad Sūduva nėra patogiausio Lukšiui stiliaus komanda. Yra galybė aplinkybių ir ne žaidėjas dėl jų kaltas. Tačiau vis viena kažkas neturi normalaus ryšio su realybe, jeigu Lukšys, visų pajuokai, vis dar yra komandos kapitonas.

Post Scriptum. Žmonės kalba, kad finansiškai labiau apsimoka užimti trečią vietą nei antrą. Už tai, draugai, ir pakelkim taures!!!!

39 Responses to “29: SŪDUVA 0:1 ŠIAULIAI”


  1. 1 Kuzma 2010-10-17 22:11

    dėl “post scriptum“ – kalbos sklando, kad tai ir yra naujasis “Sūduvos“ tikslas. Teoriškai šiandienos vaizdas stadione tą tik patvirtina…
    Tik pasvarstymai – jei pvz. kokie Šiauliai, Tauras, Banga laimi LFF taurę? Ir trečioje vietoje likęs klubas UEFA vis tiek žaistų nuo antro etapo? Arba jei Žalgiriui neleistų žaist UEFA dėl per “trumpos“ oficialios VMFD istorijos? Arba tiesiog Tauras dar A lygoj pasiima bronzą?

    Labai labai labai tikiuosiu, kad taip nėra… Pakanka jau tuštėjančių tribūnų

  2. 2 Anonimas 2010-10-17 22:15

    Nežinau, bet man atrodo, kad beveik kiekvienas Sūduvos žaidėjas gavęs kamuolį bijo iškarto spirti į vartus.Visada ieško kito žaidėjo (dažniausiai Lukšio) kuris turėtų įspirti į vartus.

  3. 3 ponas pop 2010-10-17 22:29

    jo, tribūnos kaip reikiant pratuštėję. o kai šiauliai bankę įkalė, tai ir iš viso prasidėjo totalinis tautų kraustymasis. iš šalies pažiūrėjus, sakytum, lošia komanda, kuri yra viską prapylusi ir nebeturi jokių šansų neiškristi į žemesnę lygą.

    ai, dar prisiminiau. po šūkio “oi, tik neduok kamuolio lukšiui“, kitas populiarus centrinės tribūnos aidas buvo “darykit KĄ NORS“.

    o kalbant apie tuos liūdnus gandus… iš vienos pusės, galėtum sakyti “et, tai nėra ko čia plėšytis kritikuojant, jei viskas yra tik PLANO dalis“. Tačiau iš kitos pusės – jokio skirtumo. Esmė – ką matai stadione. Ar sąmoningai, ar netyčia – tačiau blogai žaidžiantis žaidėjas yra visais atvejais blogai žaidžiantis žaidėjas. Nepriklausomai nuo to, kokios buvo tokio žaidimo priežastys, tačiau šiandien žaidusi komanda nebuvo verta “Sūduvos“ vardo.

  4. 4 lukas 2010-10-17 22:42

    su visa pagarba Jums ponai pop,bet perlenkiai lazda su paskutiniu sakiniu.

  5. 5 voleur 2010-10-17 23:13

    Niekas čia nieko neperlenkė, apgailėtina dabartinė sūduva. Prieš rungtynes dar buvo kilusi mintis eit į varžybas, bet pagalvojau negadinsiu nuotaikos…

  6. 6 ponas pop 2010-10-18 00:02

    jo, ilgai galvojau apie tą paskutinį sakinį. sutinku, ten spalvos sutirštintos. tačiau, sutik ir tu, aš labai retai kada sakau tokius dalykus. dažniau perdėtu optimizmu esu kaltinamas, nes man smagiau yra tikėt, kad žmonės visada duoda maximumą, tačiau tiesiog kartais ima ir nepasiseka. rašydamas tą sakinį nedariau viso sezono apibendrinimo. lygiai taip pat nesiekiau įžeidinėti žaidėjų ar trenerio. užtat ir rašiau “šiandien žaidusi komanda“ – ne atskiri žaidėjai, ir ne visada. pasikarščiavau – tačiau juk futbolas ir yra apie tai – apie emocijas, geras ir blogas. šiandienos rungtynes norisi kuo greičiau pamiršti. ne dėl rezultato. dėl to, kad niekam aikštėje to rezultato nereikėjo.

    šnekos šnekom – bet juk niekas nuo to nesikeičia. eisiu į rungtynes – visada, kai tik galėsiu, nepriklausomai nuo to, kaip ir kokioje lygoje komanda žais. nepriklausomai nuo to, kam ji priklausys, kas ją treniruos ir kas joje žais.

  7. 7 © 2010-10-18 03:13

    Sveiki sugrize! Jus labai graziai ir teisingai issireiskete. Ir Varvalas eis :) Ir visi kiti eis. Ir sirgs visi uz ta pati :) Bet tiesa, kad siandien vien nuo to negali, zmogau, sotus jaustis…

  8. 8 Kuzma 2010-10-18 09:36

    Nors labai nemėgstu žiūrėti atgal, bet šiuo metu reikia išsinagrinėt visas galimybes: Taurui dar liko tie patys Ekranas, Žalgiris, plius Klaipėda ir Mažeikiai. Nelengva aišku jiems įveikt pirmąsias dvi komandas, bet bet kuriuo atveju Sūduvai dabar reikia kovot ir dėl trečios vietos.
    Nusispjaut kas buvo, likusiose dvejose A lygos, vieneriose Baltijos lygos ir vieneriose LFF taurės varžybose laukiu tik pergalių. Sėkmės

  9. 9 Varvalas 2010-10-18 09:45

    Nieko, Kuzma, nagrinėti nereikia :) Viskas paskaičiuota, visais pasirūpinta.

  10. 10 Remis 2010-10-18 10:20

    Post Scriptum galima ir kitaip perfrazuoti: savo negalėjimą pateisinam nenorėjimu. Kaip vienas lietuviškas klubas po kraupaus pralaimėjimo Taurėj sakė: ai, mums nesvarbi ta taurė.
    Kažkaip “Sūduvos“ žaidimo kreivė į sezono pabaigą pavarė į apačią dar greičiau nei prie G.Jarmalavičiaus. O R.Beniušį ir V.Gogberašvilį “Sūduva“ tikriausiai pasiėmė tik tam, kad tie neatitektų kitoms Lietuvos komandoms :) Bo patiems lyg ir nelabai jų reikia.

  11. 11 Sargėnas 2010-10-18 10:24

    Seniai ir aš nerašiau jokio komentaro. Tiesiog nebuvo apie ką rašyti. Kad ir kaip bebūtų gaila, jau šis tas subrendo. Nors tai nieko nepakeis (šuns balsas į dangų neina). Bendrą situaciją atspindėjo žiūrovų elgesys po praleisto įvarčio. To Marijampolėje paskutiniais metais nesu matęs. Reiškia to ir nebuvo. Nepraleidžiu nei vienų rungtynių namuose ir lankausi daugiau negu pusėje išvykose. Suprasčiau, jeigu geriausias žaidėjas būtų Chvedukas ir šalia jo žaistų marijampoliečiai, dabartiniai dubleriai, o Sūduva kapotųsi, kad ir dėl aštuntos vietos, būtų už ką sirgti. O dabar kas? Gaila visų rėmėjų ir jų į balą išmestų pinigų. Gaila sirgalių, kurių ir taip mažėja. Laukiu Donato sprendimo: rinktinė arba Sūduva. Tai jis turėtų pasakyti dabar: Vyrai atleiskite aš buvau užsiėmęs rinktinės reikalais ir per šias nepateisinamai ilgas pertraukas komandai nedaviau nieko. Būnu iki sezono galo, o po to jau priimkite sprendimus. Taip būtų vyriška. Kol kas tiek.

  12. 12 griezhtas 2010-10-18 12:30

    Na del zaidimo tai visai neblogai suduva zaide pirmas 10 min. na gal ne kiek zaide (nes zaist ju niekas siemet nemokino), bet tikrai draskesi.
    O siaip geriausio zaidejo rinkimuose speju, kad balsuosiu uz chveduka, nes tas bent trijose pozicijose spedavo atazaist (aisku ir grybo supjaudavo ir panasiai, bet bent jau stengesi is visu jegu).

    Ziurint i ateiti tai manau geriausia butu visus pagrindines sudeties zaidejus (isskyrus chveduka) isvyti laimes ieskoti, kad nebutu atsiminimu apie sanatorijos laikus ir aiskinimu naujam treneriui “kaip suduvoje nuo seno yra“, pramesti barmena (kad nemaisytu ir sanaorijos laiku prisiminimu neskleistu), tada nusismadyti tikrai gera griezta, autokratiska treneri, kuriam butu tikslas per 3-5 metus is esamu ir busimu dubleriu padaryti lt cempionus, va tokia matau vizija. Nes dabartinis modelis jau 3 metai neveikia net ir su didziausiu biudzetu.

    Aisku ir atlyginimo sistema kitiems metams turetu buti pakeista, bazine menesine alga maksimaliai sumazinta, o pagrindine alga susieta su metiniais rezultatais pvz. 1 vieta 200% bazinio metinio atlyginimo premija, 2 vieta 50%, 3 – 25%. Kazkas sakys, kad uz tiek rimtesnis zaidejas i suduva neis zaist, tai nafig mums reikia zaideju netikinciu, kad gali kazka laimeti, vetroj uz dyka zaizdami daugiau nuveikia, nei kapso sanatorijoj su gera alga.

  13. 13 ponas pop 2010-10-18 12:56

    jo… ale spėju su tom 3-5 metų vizijom ant marijos žemės ir yra blogiausia. jau kiek apie tai buvo šnekėta ir rašyta, bet visada yra griežta priešinga nuomonė apie tai, kad tai yra pernelyg didelė investicija, o ateitis – neaiški, ir t.t. ir panašiai. trumpai tariant, mūsų mentalitetas leidžia tik susikaupti vienam sezonui, prisigraibyti pavardžių nelabai galvojant apie tai, kokią funkciją jos atliks aikštėje ir reikalauti rezultatų po 6 mėnesių.

    taip tu teisus – trys metai, o pasiekimai – nuliniai. gali sakyt – medaliai vis yra ir yra, tačiau lygiai taip pat gali sakyt, kad tie medaliai – labiau nusilpusios aplinkos rezultatas (fbk, atlanto iškritimas, žalgirio išgaravimas porai sezonų, vėtros nunykimas), nei komandos pasiekimas. ir gali sakyt, kad jei prieš tris metus būtų galvota apie tai, kur būsim šiandien – ir tas buvimas būtų kokybiškesnis.

    tačiau aš netikiu, kad kas nors čia gali pasikeist. nu kaip gali keistis pagyvenę, subrendę žmonės – jie mato, taip kaip yra išmokyti anais laikais ir kaip yra išmokę per paskutinius dvidešimt metų. gi ir mūsų verslas toks – investuoji, suki, maklioji, su valdžia polką šoki, kyšius moki, parduodi bile ką, kad tik mažai kainuotų ir visi kaip avinai pirktų – ir vo – per metus milijonierium tampi. tai kodėl toks pats principas futbole neturėtų veikt?

    reikia kitų žmonių arba kokio katastrofinio sukrėtimo, kad kas nors pasikeistų. buvo vilties, kad ekonominė krizė mąstymą pakoreguos – deja – šiandien su liūdesiu reikia pripažint, kad toji krizė suvalkijoj buvo pernelyg silpna, kad kas nors iš esmės koreguotųsi.

    aišku, ypatingas prognozes dėliot nėra prasmės – tuoj čempas baigsis ir prasidės naujas ratas. Pirma – Muraukso Metinis Pranešimas apie sezoną ir apie kitų metų tikslus. Antra – kompandos komplektavimas. Taip kad vėliausiai iki sausio vidurio matysime kitų metų strategiją.

  14. 14 Juventini 2010-10-18 13:19

    o Vencevičius sakė, kad “vaikinai atidavė visas jėgas“, bet tikriausiai jam vienam taip atrodė, nes jei būtų komanda kovojus, nebūtų žiurovai aiksčiau laiko išėję…

  15. 15 Berniokas 2010-10-18 13:53

    To Juventini > o as sutinku su treneriu. Komanda atidave visas jegas. Bent jau per tas dvi minutes po praleisto ivarcio. Matyt planas buvo lygiosios, bet siauliai netycia imuse

  16. 16 Juventini 2010-10-18 14:02

    To Berniokas > Bet varžybos susideda iš daugiau, nei 90 minučių, 2 minutes žaisti visu pajėgumu tikrai neužtenka.

  17. 17 as 2010-10-18 14:14

    7metus is eiles ejau i suduvos varzybas, nepraleisdavau nei vienu rungtyniu, sededavau iki pat pat rungtyniu galo, peikdavautuos tuos, kurie iseidavo likus rungtynems 3minutems.. bet vakar negalejau ir as neiseiti, tikrai buvo ziauru! taip suduvai ir reikia. nenusipelno jie kazko daugiau, tikra geda!

  18. 18 Sargėnas 2010-10-18 14:32

    Nu jo. Žaidėjai atidavė visas jėgas…. Ne visai jie kalti, kad žaidė be jokios minties. Jėgas galima atiduoti bėgant bet kur. Kad ir nuo kamuolio. Tačiau vakar jokio bėgimo nebuvo. Bėgo nebent tas, kuris tuo metu valdė kamuolį. Nebuvo kam jį perduoti. Kiti stovėjo kaip įkasti į žemę. Tai kas turi išaiškinti žaidėjams kur bėgti? Pagal sudėtį prieš Šiaulius turime laimėti atidavę pusę jėgų. Ne jėgų trūksta, o proto.

  19. 19 Varvalas 2010-10-18 14:50

    Labai siaurai žiūrite – tai tarptautinė problema ir dėl jos kalti yra … lenkai. Pernai vasarą Olštynas treneriu pasisamdė Vencevičių, bet anas kažkaip paslaptingai po dešimt dienų parėjo namo. O galėjo juk pasilikti!!!

  20. 20 Kuzma 2010-10-18 15:09

    Kartais skaitau chebros pasisakymus ir džiaugiuosiu kolegų optimizmu. Visi net tokiu beviltiškai blogu metu sugeba tikėt, juokaut, ar bent jau sarkastiškai “mato komandos žaidimą“ :)
    Tikiuosiu ir komanda bent jau pačiam sezono galui padovanos dar 4 rezultatyvias pergales!

  21. 21 ponas pop 2010-10-18 16:25

    kad ir kaip čia viskas bevyktų, išeiti iš rungtynių prieš švilpuką yra nepadoru. tiesiog nepadoru. taip jau yra – ir varge, ir džiaugsme. ir visokios nesąmonėse. visada kartu. nes yra sūduvos vardas, dėl kurio ir privalu kentėti iki pat galo. net jei visiškas bespredielas aikštėje dedasi. čia grįžtant prie to nelaimingo post scriptumo

  22. 22 Tadasas 2010-10-18 16:38

    As irgi isejau, nes atsibodo ziureti i ta cirka. 10 litu sumokejau, kad pamatyciau futbola, o ne cirka.

    • 23 Anonimas 2010-10-18 17:30

      Šaunuolis… bilietą pirkai… turbūt daug pinigų išleidi bilietams?..

  23. 24 Varvalas 2010-10-18 16:56

    Vai, negražu yra išeiti anksčiau laiko iš rungtynių. Aš, va, ir dabar sėdžiu tribūnose ir nesuprantu ar rungtynės baigėsi, ar dar neprasidėjo. Jei kas nors eisite pro šalį, tai atneškite nors bandelę.

    Ir turėdamas laiko “džiaugiuosi“, kad ir sanatorijos pamaina Šiauliams įmušė net du įvarčius. Ir visai, nesvarbu, kad apie desėtką praleido (aš tiek daug skaičiuoti nemoku).

  24. 25 suvalkas 2010-10-18 17:05

    Na cia labai teisingai pamineta, kad jau keli metai stengiames, ruosiames kazka laimet, bet kaip nelaimim , taip nelaimim.. Nepadeda nei laiku mokamos algos, nei geriausios treniruociu salygos lietuvoje… Bet cia kol komandos vadyba ( statybininkas ir barmenas) dirbs taip, tai niekad ir nelaimesi.. Ir tubut teisingai ponas pop masto kad jau zmoniu nelabai pakeisi, juk nepirmi metai futbole, tai kaip ir pasmerkta sita komanda… Aisku galima ka nors naujo i ta valdyba paimti, kas tikrai gaudosi futbole, arba bent jau normalu treneri… Bet kazin ar cia tas imanoma…

  25. 26 Anonimas 2010-10-18 17:14

    y cirka eidamas tikrai daugiau sumoki bet vistiek eini,ocia gi futbolas. taip kat tas desimt litu tikrai nera aktualu. bet pasmus suvalkijoj kaskaip visi pabrezia ta 10 lt jei tik komanda blogai losia .keistai labai jau atrodo kai desimt litu pasidaro svarbiau uz komandos pasiekimus. net ir stadijone buvo girdeti rekaujantkad desimt lt sumokejau ojus suda malat . karocia sis sezonas jau susiktas lauksim kito, aisku da ir sy pabaiksim stadijone.o kat jis toks bus tai jau matesi no pradziu net pasiruosime nes komanda zaide praktis kai be minties visa sezona,rezultatai yra tokie tik todel kad zaideju meistriskumas uz kitu komandu buvo siektiek austesnis.(nepykit uz klaidas nes rasytojas esu nekoks.)

  26. 27 ponas pop 2010-10-18 22:39

    Suvalkai, nėra viskas taip jau sudėtinga, nors ir pirmo žvilgsnio ir gali pasirodyt užburtas ratas. Nebūtina turėt dar kažkokio naujo valdybos nario. Manau, kad ir tie žmonės, kurie ten yra dabar, pakankamai išmano futbolą, nėra analfabetai.

    Čia juk kaip versle. Pirmiausia pasidarai strategija bent porai metų į priekį, o tada ieškai tinkamų žmonių tai strategijai įgyvendint. Ir viskas tampa aišku – reikia šiuolaikiško sporto vadybininko – tokį randi. Reikia atitinkamo trenerio – tokio ieškai. Ir kokių žaidėjų komandai reikia – irgi tampa aiškiau. Nėra Lietuvoj – randi užsieny. Ir viskas.

    Prezidentui ir valdybai nebūtina spręsti visų smulkiausių taktinių judesių, kurie reikalingi strategijai įgyvendint. Svarbiausia – rasti tinkamus žmones, jiems duot užduotis ir reikalaut rezultatų. Bėda kad pusė lietuviško verslo ir kone visas lietuviškas futbolas operuoja kažkokiu kone baltarusišku (griežtai tariant) ar pasenusiu sovietiniu (švelniai tariant) mentalitetu. Kol dar savam kaime sukiesi – lyg ir viskas tvarkoje. O kai tik mėgini išplaukt į platesnius vandenis – viskas stoja, nes pasaulis jau pora dešimčių metų tave aplenkęs.

    Tačiau ir vėl. Reikia turėti omeny, kad visus šiuos dalykus kalbame žinodami komandai keliamus tikslus. Su tokiu požiūriu Sūduva dar kokius penkerius metus galėtų ramiai būti lygos vidutinioke. Paskui gal ir taptų sunkiau, gal ir tektų kristi žemiau, nes garantuotai atsiras organizacijų, kurios gyvens šiuolaikiškiau. Dabar gi – norima per valandą traktoriumi iš Kauno nuvažiuot į Palangą. Tai yra tiesiog fiziškai neįmanoma. Trumpai tariant – jei ir toliau tikimasi, kad ši komanda gali tapti Lietuvos čempionate – ji turi būti tvarkoma kitaip.

  27. 28 tipo 2010-10-19 07:57

    kai pavasary rasiau,kad sios sudeties kom.bus 3ar4 skambejo kaip anekdotas.Pasirodo neklydau,nes jeigu ne Vetros bankrot.galejom ir be medaliu likti.Niekaip neysivaizduoju kur jus cia matot cempionu komanda.Kitais metais su sia sud.4-5.ir galit kalbet ka norit.

  28. 29 Tikutaku 2010-10-19 13:15

    Nu nemėgstu aš to interneto ir jame gimstančių diskusijų, bet tiek to.

    Varvalas ir co gal ir yra protingi žmonės, kartais tikrai nustebinantys savo pastebėjimais, tačiau paskutiniu metu skaitydamas šio blogo komentarus, susidariau nuomonę, jog susiduriam su infantiliu bei siauru mąstymu. Na, provincijos identitetas: neleidžiam nei kitiems džiaugtis, nei patys sugebam pamatyti pozityvius dalykus.

    Visų pirma reikia pastebėti tą faktą, jog Sūduva šiuo momentu išgyvena savo “aukso“ amžių. Juk per visą savo gyvavimo istoriją klubas niekada taip stabiliai nepretendavo į aukščiausius apdovanojimus, neužimdavo prizinių vietų, neturėjo tokios infrastruktūros ir t.t. Žodžiu, reikia tuo pasidžiaugti.
    Man visiškai neįdomu tai, kas vyksta klubo viduje, nes kai prasideda diskusijos apie tai, iškart nusileidžiam iki bobturgio lygio. Tiesiog noriu konstatuoti tai, jog gerai gyvenam ir ankščiau ar vėliau pasieksim tai, ko norim.
    Tiesiog palūkėkim, nes prieš 5-6 metus trečioji vieta mums būdavo geriau nei auksas. Kantrybė – dorybė, tik mes per greitai išpindėjom.

    O dėl mažėjančio žiūrovų skaičiaus… Nemanau, kad “Sūduva“ yra “nemarijampolietiška“ komanda, kaip čia dažnai akcentuojama. Juk turim Urbšį, Slavicką, Chveduką, Leimoną, Skroblą, Vitkauską – grynus marijampolinius. Ir jie tikrai svarbūs komandai. Jei dar pridėsim ir kitus suvalkus (Broką, Grigaitį, Valinčių), tai gausim komandą, kuri yra pakankamai suvalkietiška. Argi kokiam Pakruojyje žaidžai tiek daug vietos žaidėjų? Tauragėje? Gragžduose?
    Priežastys kitur ir, manau, jog šitam bloge daug kartų eskaluotos.

  29. 30 Varvalas 2010-10-19 13:31

    Nieko nėra čia ko laukti. Jau šįmet buvo žadama susižaisti tai per Velykas, tai per bulvių žydėjimą. Prisižaidė.

    Ne Sūduva pasiekė kažkokį “amžių amžių“ (man tai labiau primena bronzos ar akmens amžių“), o situacija Lietuvos futbole padovanojo aukštesnę padėtį. Reikia padėkoti FBK Kaunui, Atlantui, Vėtrai, net ir tam pačiam “Žalgiriui“. Va, iš kur tie pasiekimai.

    Kai reikalai prasti, tai vis tiek sugalvojami “argumentai“ varganiems rezultatams pateisinti.

  30. 31 Varvalas 2010-10-19 13:32

    atsiprašau “aukso amžių“

  31. 32 ponas pop 2010-10-19 15:58

    Sūduvos evoliucija labai aiški. Nulinė komanda prieš dešimt metų, tada, kaip suprantu, ateina nauji savininkai, turintys pinigų ir tinkamų tikslų.

    Tada kokių 6-7 metų daugmaž stabilus kilimas su keliom duobėm – natūralus besiformuojančio klubo kelias. Prieš trejus ar ketverius metus pasiektas taškas, kuriame komanda yra ir dabar. Natūralu, kad gerbėjai kelia kitus tikslus šiandien, nei tuomet, kai Sūduva buvo žalias A lygos naujokas. Juolab, kad ir patys komandos savininkai kasmet lyg ir kelia tuos pačius tikslus. Bent jau viešai juos deklaruoja. Nieko nuostabaus, jei komandos vadai kasmet kaip maldą kartoja “aukso medaliai, aukso medaliai“ ir kasmet kažkaip lievai tie medaliai nuplaukia – žiūrvai nervinasi ir palieka stadioną.

    O kas liečia komandos marijampolietiškumą (arba jos atsakomybę savo bendruomenei) – tas matuojamas ne vietinių žaidėjų kiekiu komandoje, o filosofija, kuria grindžiamas komandos žaidimas. Kadaise turėjome silpną komandą, kuri kapodavosi iki paskutinio kraujo lašo, o paskutinius kelis metus, manau, ne šiaip sau Sūduva dažnai vadinama “sanatorija“. Tai ir yra pakitusi filosofija, kur žiūrovams (arba bendruomenei) natūraliai nepatinka. Kam patiks komanda, kuri žaisdama su silpnesniu varžovu ir dar tokiu kuris neužsidaro aklai gynyboje per rungtynes sugeba pora kartų pataikyt į vartus? O paskui girdėti trenerį sakant, kad žaidėjai atidavė visas jėgas.

    aš ir pats nevengiu kalbėt apie sūduvos “aukso amžių“. po dešimties metų taip gal ir vertinsim šitą klubo istorijos tarpsnį. tačiau tokios mintys neįkvepia – nes gyvenam šiandien, šiandien vaikštom į stadioną ir šiandien gaunam nuo šiaulių, tauro, kruojos.

  32. 33 Kuzma 2010-10-19 16:37

    Na būkime biedni, bet teisingi. Teisios abi diskusijos pusės. Iš vienos pusės statistinis faktas – jau antrą sezoną kovojam dėl medalių (ir greičiausiai juos turėsim). Faktas ir tas, kad ir infrastruktūra puiki. Statistiškai ir žaidėjų vietinių daug. Statistiškai ir kitokių finalų/taurių per tuos kelis metus gavome. Bet… yra toks posakis… “Yra trys melo rūšys: geras melas, blogas melas ir statistika“
    Aš savo darbe daug naudoju statistikos ir su tuo puikiai sutinku (nes pats iš dalies ja manipuliuoju).

    Taigi, pažiūrėjus realiai, kaip ir Varvalas, bei PonasPop sakė – medaliai yra, bet tik todėl, kad neliko daugelio kitų konkurentų dėl tų pačių medalių. Tą jau visi mato. Ir pasiekėme realiai mažiausiai iš to, ką galėjome. Tą taip pat visi mato. Ir mato, kad ko gero komanda gyvena per daug jau “sanatorinėmis“ sąlygomis. Bet ką mes čia, eiliniai komentatoriai…

    Dabar dar nelaikas (ir jau ne laikas) kažką kaltint. Belieka sukaupt paskutines jėgas ir garbingai užbaigt sezoną. Tada imtis išvadų ir daryt atitinkamus pakeitimus. Tikutaku labiausiai teisus dėl vieno dalyko – reikia matyt ir pozityvius dalykus. Tikrai per neseną laikotarpį mūsų visų mylima SŪDUVA suteikė, ir tikrai dar suteiks begalę gerų akimirkų. Kalbu apie visą komandą, kaip junginį. Įskaitant ir vadovybę :)

  33. 34 neptūns 2010-10-19 17:20

    man tai labai keista, kad prisimenant dviejų metų senumo įvykius pabrėžiama, kad jei ne FBK ir Atlanto išėjimas, tai mums dabar būtų daug blogiau. Dėl FBK sutinku, bet prie ko čia Atlantas? Čia iš inercijos ar kaip?

  34. 35 voleur 2010-10-19 17:44

    „Vaikinai atidavė visas jėgas, bet toks futbolas. Neįmuši tu – įmuša tau. Pritrūko improvizacijos priekyje, reikėjo žaisti įvairiapusiškiau. Kova dėl antrosios vietos tęsiasi, tačiau dabar jau reikia, kad „Žalgiris“ prarastų taškus“, – sakė „Sūduvos“ strategas Donatas Vencevičius.
    Na kaip jums toks anekdotas? :) kova tesiasi, net graudu klausyt…

  35. 36 Remis 2010-10-19 21:19

    Tikutaku, tu čia ant Gargždų nevaryk :) “Bangoj“ gargždiškių daugiau nei “Sūduvoj“ suvalkiečių. Bet ne tame esmė. Negali aukštų pozicijų siekiantis klubas tuo pat metu būti ir miesto (ar regiono) prasme “grynu“ klubu. Bendruomenę prie klubo turi “pririšti“ ir kiti dalykai. Ne vien įgimti.

    O jei kalbam apie rezultatų vertinimą, tai yra vienas toks patogus, bet paprastai retai aptarinėjamas kriterijus – biudžetas. Jei klubas antri metai turi 1-2 biudžetą Lietuvoje, o niekaip neįsikabina į tą 1-2 vietas, tai reiškia pinigai netinkamai leidžiami. Ir tada galima klausti – ar tai “aukso amžius“ ar “neišnaudotų galimybių metas“.

  36. 37 Varvalas 2010-10-19 21:40

    Remis šaudo labai taikliai. Patiko elementarūs pastebėjimai ir apie biudžeto panaudojimą ir apie Gogberašvilio bei Beniušio pirkimą, kad kiti Lietuvos klubai anų nenupirktų.
    Geriausiu atveju Sūduva gyvena bronzos amžiuje – antri metai iš eilės kvepia bronzos medaliais.

  37. 38 ponas pop 2010-10-19 21:58

    Dėl biudžeto – teisingas pastebėjimas. O neaptarinėjamas jis yra dėl paprastos priežasties – eiliniai piliečiai nieko apie tuos biudžetus nežino.

    o dėl “nacionalizmo“ – amžina tema. be abejo, greitų rezultatų pasiekti paprasčiau “perkant“. iš kitos pusės, tokio lygio čempionate kaip mes turim, gali normaliai gyventi ir išsikėlęs tikslą remtis regiono žaidėjais. tiesiog tokiu atveju, tektu žymiai rimčiau žiūrėti į vaikų ir dublerių futbolą. taip, taip, žinau – dabar visi pradės sakyti, kad infrastruktūros normalios lietuvoj nėra, todėl ir pigiau gaunasi pasipirkt žaidėjų prieš sezoną, nei juos augintis. o kai jau taip yra, tai nieko nuostabaus, kad net ir sūduva, kurios dubleriai vis pirmauja savo čempionate, tesugeba per sezoną max 1-2 jaunus vietos žaidėjus į pagrindinę komandą integruot

  38. 39 to V.K., PP ;) 2010-10-20 17:14

    Kaip dabartis blanki (palyginus su turimu potencialu), neblogai būtų prisiminti praeitį, kaip “girdėm arklius Juodojoj jūroj“ (ar bucus plovėm kokioje kazlų baloj:) ). Knygos Kalinauskas, kaip suprantu greit neišleis, tai galėtų ar žurnalistai, neabejingi futbolui ir Sūduvai, ar tinklaraštininkai, radę laisvo laiko, pasidomėt ir parašyt, ką nors gero, gražaus, įdomaus apie praeitį :)


Comments are currently closed.



Adresas

ponaspop@yahoo.com

Archyvas

Sūduva Flickr'e

Statistika

  • 1 189 173 hits