Skaitmeninė era Lietuvos futbole

Štai pagalvojau – imsiu ir apžiūrėsiu visų A lygos čempionatui besirengiančių klubų interneto svetaines. Juk naudinga bet kartą per metus padaryti reviziją ir pasižiūrėti, kurie klubai šioje srityje pirmauja, o kurie – beviltiškai atsilieka. Žiūrėjau greitai, pernelyg nesigilinau, o pateikta nuomonė yra greičiau mano personalinis požiūris, o ne koks nors super objektyvus įvertinimas. Tad nesikabinėkit prie žodžių – jei nesutinkat, geriau iš karto dėstykit savo nuomonę.

Tačiau pradėsiu šiek tiek nuo kito galo. Jei pamėgintumėte bent pora valandų praleisti internete ieškodami to, kas yra „karšta“ šiandienos futbolo marketinge, daugeliu atveju susidurtumėte su žodėliais „digital“ ir „social“. Šiedu žodžiai žymi esminę šiuolaikinio futbolo marketingo kryptį (aišku, kai kalbi apie futbolo marketingo madas, omeny visada turi turtingiausias lygas ir didžiausius, prašmatniausius klubus).

Tokie futbolo verslo gigantai kaip Manchester United ar Barcelona klasikinės reklamos formas jau seniai yra išnaudoję. Tad šiandien jie neria į tai, ką verslui suteikia socialiniai tinklai ir naujosios technologijos apskritai. Minėtą marketingo kryptį galima išskirti į dvi dalis. Viena, naudojant naująsias technologijas yra kuriamas unikalus turinys, kuris anksčiau nenaudotas arba kurį sukurti ir žiūrovui pateikti buvo pernelyg sudėtinga. Antra, naudojant socialinius tinklus yra mėginama suteikti žymiai daugiau galios klubo gerbėjams – klausiama jų nuomonės įvairiausiais klausimais, gerbėjams leidžiama turėti įtakos net ir sprendimams, už kuriuos klasikiniais laikais būdavo atsakingi tik prezidentai ir klubų valdybos arba tiesiog mezgamas intensyvesnis, paprastesnis, asmeniškesnis kontaktas tarp gerbėjų ir klubo.

Šiokių tokių šios tendencijos apraiškų pasitaiko ir pas mus (pvz., Ekrano apps‘as Androidiniams telefonams arba Dainavos mėginimas įtraukt gerbėjus į diskusiją apie galimą naują klubo logotipą), tačiau kol kas didžiausias mūsų klubų atradimas tebėra jų profiliai Facebook‘e. Juos turi kone visi dabartiniai A lygos klubai ir būtent juose paprastai verda intensyvesnis gyvenimas, nei oficialiose svetainėse.

Tuo galima džiaugtis – panašu, kad iš prigimties demokratiška socialinių tinklų aplinka skatina ir tradiciškai uždarus klubus atrast visai kitokios, žmogiškos ir paprastos kalbos su savo gerbėjais galimybę. Tiesa, ir čia yra visokių keistenybių – pvz., aš nustebau supratęs, kad gan oficialiai atrodės Mažeikių klubo profilis Facebook‘e iš tikro buvo/yra visiškai neoficialus.

Gerai, nesileisiu į dideles šnekas, o padarysiu tai, ką futbolo marketingo stebėtojai labai mėgsta daryti – sudarinėti lenteles pagal klubų turimų Facebook‘o (ar kito socialinio tinklo) profilio gerbėjų skaičių. Pasaulyje čia pirmauja Barselona kuri, berods, turi penktą didžiausią Facebook‘o profilį pasaulyje apskritai. Pas mus iki milijonų gerbėjų dar labai toli, aiškus lyderis kol kas – Ekranas. Tas mane kiek nustebino, nes „iš akies“ galvojau, kad pirmauti turėtų Žalgiris, kurio santykiai su savo gerbėjais pastaruosius kelis metus buvo iš tikro pakankamai unikalūs ne tik Lietuvos, bet ir pasaulinio futbolo mastu. Vis tik atvejų, kai fanai tiesiogiai dalyvauja klubo kūrimo procese yra labai mažai. Ir netgi tais atvejais dažniau yra kuriami alternatyvūs klubai, kai mylimo klubo vadovai atlieka klubo tradicijoms ir prigimčiai prieštaraujančių operacijų.

Yra kaip yra – Ekranas ko gero dėl šio rezultato gali padėkoti tik pats sau už aktyvų skaitmeninį klubo gyvenimą jau kelerius metus. Spėju, kad Ekranas internete daug ką darė pirmas Lietuvoje – būtų įdomu pasekti šią istoriją, tačiau tai – ne mano jėgoms. Taigi, A lygos lentelė (skaičiai kasdien keičiasi):

  1. Ekranas: 5756 gerbėjų
  2. Žalgiris: 4815 gerbėjų
  3. Sūduva: 2199 gerbėjų
  4. Banga: 1760 gerbėjų.
  5. Šiauliai: 1715 gerbėjų
  6. Tauras: 1327 gerbėjų
  7. Dainava: 1325 gerbėjų
  8. Kruoja: 460 gerbėjų
  9. REO: 235 gerbėjų
  10. Atlantas – apskritai neturi profilio.

Kaip ir viskas aišku. Ko gero visų klubų skaičius, išskyrus gal tik mūsų Sūduvos, atitinka jų aktyvumas internetinėje erdvėje. Vienintelis niuansas yra Banga ir Dainava. Šiedu klubai turi po du oficialiai išrodančius Facebook‘o profilius. Mažiau gerbėjų turintys yra neaktyvūs, o daugiau – tikrieji, aktyvūs. Nelabai žinau, kodėl taip pas juos yra, tačiau pasyvius profilius reikėtų nužudyti, nes jie paieškoje figūruoja, todėl tikrojo profilio ieškančius klaidina.

O dabar šoku prie tinklapių. Buvo minčių surašyti pažymius klubams už dizainą, už kasdienį aktyvumą ar už nestandartinius veiksmus, tačiau kažin ar tai turi prasmės. Iš esmės viską mes puikiai matome ir žinome.

Dabartinės A lygos klubų sveitainės šiandien man grupuojasi į tris sąlygines grupes – į aiškius lyderius, į vidutiniokus ir į akivaizdžius outsaiderius.

Taigi, klubų svetainių lentelės mano personalinė versija būtų štai kokia:

  1. Ekranas
  2. Žalgiris
  3. Banga
  4. Šiauliai
  5. Tauras
  6. Sūduva
  7. Kruoja
  8. Dainava
  9. REO
  10. Atlantas

Ir ką? Vaizdelis praktiškai toks pats, kaip ir Facebook‘o gerbėjų lentelėje su nedidelėm išimtim (kurių viena svarbiausių yra ir vėl – mūsų Sūduva). Bandau paaiškint, kokiais argumentais pasirėmęs aš tokią lentelę sudariau.

Pirma vieta: Ekranas

Ekranas ir Žalgiris – akivaizdūs lyderiai. Jau vien dėl to, kad kaip ir dauguma didžiųjų klubų į savo svetaines įleidžia per „fasadinį“ puslapį. Taip, žinau, sakysit, jog tai yra tik dekoracija. Tačiau net jei ir taip – juos verta turėt dėl to, kad tokia yra globali tendencija. Žmogui, nieko nežinančiam apie A lygą, bet norinčiam ką nors sužinoti (ir nesvarbu lietuvis jis ar užsienietis), tie fasadiniai priešlapiai kuria solidesnį, rimtesnės organizacijos įspūdį.

Iš kitos pusės – praktinė šių fasadų paskirtis taip pat labai aiški. Kiekviename klubo puslapyje iš karto yra pateikiama pakankamai daug informacijos, pati svetainė turi daugybę skyrelių ir stalčiukų, kuriuos guli dar daugiau skyrelių bei stalčiukų. Normalu – kiekvienos didesnės organizacijos gyvenimo nesuvesi į tris eilutes. Fasadiniai priešlapiai suteikia galimybę vartotojui iškart pateikt esminę informaciją arba bent jau tai, ką klubas šią akimirką nori labiausiai akcentuot (pvz., programėlę Androidiniams telefonams Ekrano svetainėje ar prekyboje pasirodžiusius abonementus Žalgirio atveju).

Taigi, Ekranas ir Žalgiris yra akivaizdūs lyderiai ir labai didelio skirtumo tarp jų nėra. Tad pirmą vietą Ekranui paskyriui dėl visokių smulkių niuansų – pvz., mano manymu jų svetainė atrodo mažumėlę šiuolaikiškiau, prašmatniau, profesionaliau. Nors informacijos kiekis bei jos išdėstymo struktūra yra panaši, tačiau Ekrano svetainės „rūbas“ yra efektingesnis (įskaitant ir ekrano kraštus, kurie Žalgirio svetainėje tiesiog palikti žali).

Antra vieta: Žalgiris

Apie Žalgirį iš esmės viską užrašiau pasakodamas apie Ekrano svetainę. Čia galima tik pridurti, kad Žalgiris lenkia Ekraną pateikiamos informacijos turiniu. Nors aktyvumas abiejų svetainių yra panašus, tačiau Žalgirio pranešimuose yra ne tik tiesioginės futbolo naujienos, bet ir visokių įdomių detalių iš klubo gyvenimo. Ir vėl – nesakau, kad Ekranas to nedaro, tačiau jų kalbos „tonas“ – oficialesnis, griežtesnis. Žalgirio chebra nevengia pajuokauti, papokštauti arba mestelėti keleto foto su skiauteres išsiskutusiais klubo žaidėjais. Abejoju, ar Ekranas leistų sau tokį tekstą, koks buvo neseniai parodytas Žalgirio FB profilyje: „Komandos bachuriukai kviečia pirkti abonementus ir iš stadiono grįžti su nauja tačkite“. Jau nekalbant apie šį pasiūlymą iliustruojantį video. Patinka toks „tonas“ ar ne – čia jau skonio reikalas. O mano reikalas yra konstatuoti patį faktą – Žalgiris mėgina kalbėtis su savo gerbėjais ne iš Lietuvos futbolui įprastinės VIP ložės, o žmonių kalba.

Trečia vieta: Banga

Jei atvirai – man atrodo, kad Bangos svetainė yra labai netoli Ekrano ir ypač Žalgirio. Bangos svetainė labai aiški, tvarkinga ir joje yra viskas ko reikia. Kitas dalykas – informacine prasme ji yra sausesnė, formalesnė. Kaip svetainės dizainas yra funckcinis, taip ir informacijos pateikimas bei pati informacija – funkcinė. Kaip ir visų toliau einančių klubų svetainėse, taip ir Bangos tinklapį žiūrint yra akivaizdu, kad turinio kūrėjų pajėgos yra menkesnės nei tos, kurias turi aukščiau minėti klubai. O jeigu jau yra taip – tai ir racionaliausia pasidaryt aiškų ir lengvai naviguojamą tinklapį. Koreguoti tokį minimalizmą galima (pvz., tie oranžinės spalvos perėjimai į mėlyną kraštuose nelabai skanūs), galima suteikt vaizdui didesnio prašmatnumo, tačiau jei Bangoje yra nuspręsta turėti minimalios išvaizdos funkcinę svetainę – ji yra atlikta beveik tobulai.

Ketvirta vieta: Šiauliai

Kai Šiauliai atnaujino savo tinklapio išvaizdą prieš pora metų, jis atrodė baisiai originalus, šiuolaikiškas ir jaunatviškas (nepaisant panašumo į senąjį mobilaus ryšio tiekėjo „Labas“ stilių). Tada, pamenu, sakiau, kad jei klubas aiškiai deklaruos „jaunatvišką“ futbolą, paremtą vietos jaunimo ugdymu bei integravimu, tai toks stilius atitiks klubo kryptį. Tačiau taip nenutiko, o kaip dažnai būna su itin išraiškingu stiliumi, praėjus kuriam laikui jis pradeda badyti akis. Tad jei Bangai gali prikišti perdėtai griežtą minimalizmą, tai Šiauliams – priešingai – reikėtų sušvelninti svetainės grožius bent jau tiek, kad informacija būtų lengvai matoma. Pavyzdžiui, aš kurį laiką galvojau, kad Šiaulių svetainėje trūksta langelių su praėjusių rungtynių rezultatu ir artimiausių rungtynių anonsu. Tačiau po kokio ketvirto tinklapio apžiūrėjimo vis tik radau vietą, kurioje ši informacija pateikta. Tik ją taip dengia dizaino grožiai, kad pastebėti nėra lengva.

Penkta vieta: Tauras

Šiauliams ir Taurui paskirtos vietos – asmeninio skonio klausimas. Nes abu klubai informacijos pateikia panašų kiekį. Tik Šiaulių formatas atrodo turtingesnis, įspūdingesnis (dėl to susidaro jausmas, kad ten „visko yra daugiau“), o va Tauro – minimalistinis. Tačiau jei Bangos minimalizmas yra sąmoningas, tai Tauro – bent jau man atrodo skurdokas.

Tauro tinklapis šiaip ne taip užbaigia vidutiniokų grupę, o toliau rikiuojasi interneto nevykėliai.

Šešta vieta: Sūduva

Ilgai svarsčiau – kas blogiau – Sūduvos ar Kruojos svetainės? Ir vis tik nusprendžiau savo mylimą komandą stumtelėt aukštyn, suteikdamas jai papildomų „taškų“ už įdomiau, nei Kruojos atveju kuriamą svetainės turinį. Tiesa pasakius, Sūduvos tinklapio turinys buvo smagesnis pernai, kai vis ką nors įdomesnio parašydavo Valdas Kasperavičius, o dabar svetainė vėl stabtelėjo ir iš esmės pasiekė Kruojos lygmenį – kai pateikiama tik bazinė, funkcinė informacija apie klubo gyvenimą – rungtynių anonsai ir trumpi aprašymai, naujos sutartys, peržiūros ir pan.

O va apie Sūduvos tinklapio dizainą tai net nepradėsiu gilios šnekos, nes praktiškai viskas ten yra blogai. Pradedant logotipu, kurį verkiant reikia atnaujinti (aišku, logotipas ir svetainė – skirtingi dalykai, tačiau prastas logotipas sugadins ir geriausią svetainės dizainą) ir baigiant tokiais niekais kaip skirtingi šriftai, kuriais pateikiamos naujienos. Ir net nekalbant apie sudėtingą viršutinės pasirinkimų juostos navigaciją – tiesiog pamėginkit per „Sezoną“ pasiekti „Tvarkaraštį“ ir pamatysit, kad tam reikia snaiperiškai tikslaus pelės vedžiojimo!

Viršutinėje juostoje panaudota gera foto, tačiau man siaubą varo nuotraukos laipsniškas nupilkėjimas ir – lyg to nebūtų gana – kosminis švytėjimas apie logotipą. Beje, pakeitus logotipą būtų galima atsikratyti ir košmariškos atributikos iš standartinio kinietiško katalogo, kurios vienintelis ryšys su klubu yra tiesmukai užlipintas logotipas. Gerai, baigiu apie Sūduvą, nes apie tai jau ne kartą esu kalbėjęs ir viskas čia visiems mums yra aišku. Savo komandai esi linkęs atleist daug ką, todėl apie klubo “dizainą“ paprastai stengiuosi patylėti. Tačiau šį kartą – tokia tema, kad nutylėti neišeina.

Septinta vieta: Kruoja

Gal ir reikėtų atsiprašyti Kruojos už tai, kad ji mano lentelėje atsidūrė septintoje vietoje, nes Sūduvą padėjau aukščiau tik dėl to, kad tai yra mano klubas. Kruojos tinklapyje gerai padaryta tik viršutinė juosta, o viskas, kas po ja – labai jau paprasta ir skurdu. Iškart po tituline juosta dėti kitos organizacijos reklamą – taip pat labai nevykęs sprendimas. Mat kai atsidarai tinklapį, tai akimirką dvejoji – ar čia Kruojos svetainė ar futbolo.tv tinklapis – taip agresyviai ši skydas konkuruoja su gan elegantiška tituline juosta. Na, bet kaip parašyta toje juostoje, „mažo miestelio – didelė futbolo širdis“. Tai gal ir nėra ko norėt, kad to mažo miestelio futbolo klubo svetainė būtų geriausia lygoje.

Aštunta vieta: Dainava

Dėl Dainavos tinklapio labiausiai galima apgailestaut. Vis tik šio klubo atgimimas buvo nuspalvintas gražiomis nostalgijos spalvomis ir istorijomis apie fanus, kurie ištikimybę klubui deklaravo ilgus metus, kol klubas buvo anapus. Tuo tarpu klubo tinklapis – visiškai mėgėjiškas. Jį net tinklapiu sunku pavadint, nes pagal savo struktūrą jis labiau primena mūsų blogą, nei rimtos organizacijos svetainę. Titulinę juosta su klubo vardu ir nuotraukomis fone, matyt, kūrė tas pats dizaineris, kuris pasidarbavo ir Sūduvoje. Nuotraukos netikusios (dauguma ten pavaizduotų žmonių mums atsukę nugaras), o klubo pavadinimas užrašytas taip, kad koks vyresnio amžiaus futbolo gerbėjas gali jo ir neperskaityti. Panašu, kad Dainava linksminasi Facebook‘e, o svetainę paliko likimo valiai.

Devinta vieta: Reo

Reo turi daug bėdų. Tiesa, vieną jų klubas šiaip ne taip ryžosi išspręsti – nuo šiol klubo svetainės adrese nebėra svetimo klubo pavadinimo. Net jai šiuo klausimu klubai santykius aiškinosi teisme, svetimo pavadinimo naudojimas svetaines adresui mažų mažiausiai rodo visišką nepagarbą pačiam klubo vardui. Bet gal didelės pagarbos čia ir neturėtų būti? Net ir dabar, vesdamas klubo adresą, karts nuo karto pataikai į bendrovės tuo pačiu pavadinimu tinklapį. Svetainės dizainas taip pat nulinio lygmens – dar paprastesnis nei Dainavos. Logotipas galėtų varžytis su mūsiške Sūduva dėl blogiausio lygos ženklo titulo. Bet keisčiausia yra tai, kad atsivertus svetainę, tave nukreipia ne į naujienų puslapį (kas yra tiesiog visiems įprastas standartas), o vis meta į skyrelį „Apie mus“. Vieną kartą paskaityti apie Reo planus laimėti lygą gal ir nieko, tačiau matyti tą patį nesikeičiantį tekstą ir Stasio Baranausko nuotrauką kaskart suvedus klubo adresą – yra stiprus informacijos ieškančio žmogaus nervų išbandymas.

Dešimta vieta: Atlantas

Šis puslapis paprasčiausiai miręs, kas greičiausiai atitinka ir klubo būklę. Greitai sukaks metai, kad čia buvo paskutinį kartą paskelbta kokia nors naujiena. Ir jei klubas šiaip ne taip pernykštį sezoną užbaigė, tai svetainė palūžo net vasaros nesulaukusi.

Vienuolikta vieta: Klubų valdyba

Klubų valdybos pažadai sukurti visos lygos informacinę bazę kol kas ir liko pažadų formos. Nežinau – gal kas nors ir yra daroma. Bet kokių atveju – net jei ir yra daroma – žiauriai vėluojama, nes iki čempionato liko keletas savaičių. Pats laikas būtų ką nors parodyti. O gal čia bus kaip su ta vieninteliu prieš keletą metų išleistu statistiniu Lietuvos futbolo almanachu – kol jis pasirodė, tai daugumos ten sudėtų komandų sudėtys spėjo gerokai pasikeist.

>>>

Štai tokia mano nuomonė. Dabar – jūsų eilė.

Reklama

23 Responses to “Skaitmeninė era Lietuvos futbole”


  1. 1 Anonimas 2012-02-23 01:18

    Pradekime nuo to, kad “Suduva“ nusprende isversti is koto savo spaudos atstova A.R., bet kai tai nepavyko, o i konkursa apsireiske paneles – kiek futbolininku komandoje aiksteje zaidzia vienu metu ? Dvylika, tikriausiai.- vel lieka prie seno ir prie seno bioudzeto – praktiskai nulis litu …Turim ta ka turim

  2. 2 ponas pop 2012-02-23 09:18

    o čia apie tas paneles kas per info? gal turi daugiau žinių apie tą naujojo darbuotojo konkursą? jaučiu, visi labai laukia, kuo čia viskas baigsis.

  3. 3 Anonimas 2012-02-23 09:51

    Nežinau kas neprotingesnis (švelniai tariant) tos panelės, ar žmogus nusprendęs apsiriboti skelbimu toj autsaiderių svetainėj.

    Ir norėčiau paklausti pirmojo Anonimo, koks biudžetas turi būti, kad BENT raidžių šriftai vienas su kitu “nesipjautų“?

    Ir kas yra “praktiškai nulis litų“, čia tie kurių A.R. ne(?)gaudavo?

    Ir kaip mano Anonimas pirmasis, jei būtų pasiūlyta kokiai jaunai puslapius kuriančiai įmonėlei tapti FK Sūduvos rėmėjais ir sukurti svetainę, kuri netik Sūduvą, bet ir jų darbą reprezentuojančią svetainę sukurtų, ar ji tam “pasirašytų“?

  4. 4 ponas pop 2012-02-23 10:16

    na nėra čia viskas taip blogai. esmė yra poreikio suvokimas, nes kol nėra poreikio, tol biudžeto skyrimas komunikacijai atrodo kaip pinigų švaistymas. kadangi buvo nuspręsta ieškot žmogaus tam darbui, vadinasi poreikio daigai jau yra. o tai reiškia, kad anksčiau ar vėliau ledai pajudės. padaryt viską galima ir iš tikro tam nereikia milijonų. svarbu reikia suvokt ką nori padaryt – jei to nesuprasi, tai nei geriausi specai neišgelbės.

  5. 5 anonimas3 2012-02-23 10:47

    Idomu kas tas Antras anonimas viskai gerai zinantis ir ismanantis. Kas kiek gauna ar negauna ir galintis pasamdyti firmele

  6. 6 Anonimas 2012-02-23 12:06

    to anonimas3

    nieko as nežinau, todel ir KLAUSIU, o ne teigiu, tiesiog idomiai nuskambejo “praktiškai“ :) O ir apie PASAMDYMĄ nieko nesakiau, tiesiog, kaip nėr pinigų tam dalykui, galima paieškot (tai turėtų neapsiriboti skelbimu svetainėj :) ) rėmėjų, kurie paremtų natūra – padoria internetine svetaine.

  7. 7 ponas pop 2012-02-23 12:13

    nejuokink – ir kas tada bus kai žinosi anonimo vardą? ale ir įžeidūs tie marijampoliečiai – tik bakstelėk pirštu iškart užsiliepsnoja. taip va ir gyvenam – šūdą malam, o kai kas nors išdrįsta pakritikuot, tai pirmas atsakymas – pasiūlyt į snukį.

    viskas teisingai surašyta. užtenka po a lygos tinklapius pasižvalgyt, kad suprastum, jog šiame pasaulyje yra įmanoma bent jau šriftus suvienodint. labai sunku, bet įmanoma:) lygiai taip pat šioji apžvalga rodo, kad jau net ir Lietuvos futbolo klubai sugeba padorias svetaines pasidaryt.

    beje, jei tamsta patikrintumėte kontoras, kurios kūrė ekrano ar žalgirio tinklapius, tai suprastumėte, kad juos darė ne kokie grandai iš Londono ar San Francisko, o nedidelės lietuviškos įmonės, kurių paslaugos milijonų nekainuoja.

  8. 8 Remis 2012-02-23 14:20

    Aš gal kiek kitaip rikiuočiau svetaines :) Man pirmoje vietoje yra turinys, o ne svetainės išvaizda (čia jau skonio reikalas). Tai šiuo požiūriu “Tauras“ atsidurtų ir po “Sūduvos“, ir po “Kruojos“. Ypač tai akivaizdu pasirengimo sezonui metu. Ar kas nors matė įvardytą “Tauro“ sudėtį, kuri žaidė draugiškose rungtynėse? “Kruoja“, keičiantis žmonėms, taip pat šiek tiek sušlubavo, bet matyt atsigaus. Ir (čia jau slapta informacija :)) greitu metu klubų valdyba turėtų šauti iš paskutinės vietos kažkur į viršų (nežinau, kiek aukštai).

    Dėl to ginčo, kuris čia užsiplieskė. Ne visada profesionalai padaro gerai, nes, prisipažinkim patys sau, futbolo klubų svetaines kuriančių profesionalų pas mumi nėra (pavyzdys – “profesionalų“ kurta FBK svetainė). Kadaise “Banga“ taip pat pradėjo nuo profesionalų, bet bendraujant paaiškėjo, kad tie profesionalai realiai nėra matę nei vienos rimtos komandos interneto svetainės. Galiausiai iš to, kas buvo padaryta tolimais 2006 metais, neliko praktiškai nieko, o viskas padaryta neprofesionalų rankomis.

  9. 9 ponas pop 2012-02-23 14:32

    ačiū, remi, tamstos pastabos kaip visada į temą. matai, aš mėginau žiūrėt kiek paviršutiniškai, pasisakės: “štai aš esu nelabai ką žinantis apie Lietuvos futbolą žmogus ir praeinu per visas svetaines“. Tokiu automatiškai labiau žiūri į bendrą vaizdą ir pirmą įspūdį.

    o kas liečia gamybinius reikalus – tai čia apskritai nėra tokio klausimo – daryt didelėje, patyrusioje kontoroje ar imt laisvai samdomus dizainerius bei programuotojus. Spėju, kad ne visai taisyklingai vartoji terminą “neprofesionalas“ greičiausiai turėdamas omeny “žmogų, nedirbantį firmoje“. reklamoje tokio skirtumo net nėra – tam tikrose dizaino srityse, ypač kur reikia didesnės specializacijos, dauguma Lietuvoje dirbančių geriausių specų dirba savarankiškai, nes taip jiems labiau apsimoka.

    esmė yra ne tame, kad žmogus nėra daręs nė vienos futbolo klubo svetainės. baziniai dalykai yra tie patys, tereikia pastudijuot specifinius sričiai niuansus. bėda dažniausiai nutinka tada, kai iš užsakovo pusės nėra žmonių, kurie aiškiai ir tiksliai žinotų, ko nori ir sugebėtų ne tik padoriai užduotį suformuluot, bet ir darbo eigoje koreguot atlikėjų darbą taip, kad iš anksto nusistatytas tikslas būtų pasiektas.

    FBK atveju, manau, taip ir buvo – užsakė, ana pusė padarė, pirmieji be diskusijų paėmė ir pakabino. Tie, kas darė FBK svetainę savo darbą puikiai išmano ir yra didingų dalykų sukūrę – tiesiog viskas priklauso nuo to, kaip suformuluoji užduotį ir kokius tikslus keli.

  10. 10 Remis 2012-02-23 14:42

    Profesionalo terminą vartoju labai teisingai :) Profesionalas yra tas, kuris gyvena iš to, ką daro (t.y. gauna už tai pinigus, kurių pakanka, kad nešvaistytum savęs kitiems dalykams). Jei tu gauni pinigus kitoje srityje, o čia tik prišoki “tep liap“, tai tu nesi profesionalas.

  11. 11 ponas pop 2012-02-23 15:44

    jo, bet kūrybinėse industrijose šie reikaliukai kiek kitaip klojasi – čia yra įmanoma būti profesionalu, iš to pragyvenimui neužsidirbant. pvz., aš esu profas bent vienos srities, prie kurios kartkartėmis sugrįžtu, bet iš to niekada nesu “pragyvenęs“, nes lietuvoj to padaryt tiesiog neįmanoma. Arba, pavyzdžiui, kino režisieriai, kurie daro po filmą kas kelis metus, o pragyvena iš kitų dalykų. na bet čia jau į lankas nukrypstam:)

  12. 12 Anonimas 2012-02-23 18:29

    Marijampoliečiai, gal kas žinot konkrečiau – kiek arti Sūduva prie susitarimo su Ledesma?

  13. 13 Varvalas 2012-02-23 19:59

    Paskutiniam anonimui – o tau gal dar paskutinių pokalbių išklotines pridėti?

    Ko klausinėji, jeigu žinai, kad net turintys informacijos, jos čia neviešins.

  14. 14 Futbolo Analitikas 2012-02-27 22:29

    Hehe, Lietuvos futbolas facebook’e link’ą įdėjo, tai lauk dabar lankomumo boom’o :)

  15. 15 jotvingis 2012-02-27 23:24

    Gal nori, ponas pop, keltis į snukiąknygę, nereiks nei Lietuvos futbolui nei kam kitam facebook’e linką dėt, galbūt daugiau dėmesio sulauks tiek tavo blogas, tiek futbolas, tiek Sūduva.

  16. 16 Senas Reiveris 2012-02-27 23:43

    Įdomi apžvalga. Iš tikro galėtum facebooke pasiekti didesnę auditoriją. Manau, kad daug kam būtų įdomu.

  17. 17 Anonimas 2012-02-28 00:14

    Lietuvos klubai (didžioji dalis) tiesiog vis dar yra akmens amžiuje marketingo srityje… Sūduva, investuodama tiek į komandą, nesugeba surasti pusantro tūkstančio per mėnesį, kad būtų tvarkingai reprezentuojama komanda internete… Mažeikiai (kol dar egzistavo) rašė penktoko lygio gramatika (vis geriau negu nieko, bet…). Apie Dainavą, Taurą apskritai nekalbu, tai ne interneto puslapiai, o parodija. REO net parodija negalima pavadinti. Kruoja atrodo buvo pradėjusi judėti į priekį, bet nusprendė, kad Jakelis per brangus. Šiauliai atleido Anglickį.. Jei jau randi pinigų komandai, nesuvokiu, kaip negali rasti pinigų tokiam svarbiam dalykui?? Tai yra kur kas svariau nei nusipirkti papildomą futbolininką.. bent jau tiesioginė nauda klubui yra kur kas didesnė. Ačiū už dėmesį.

  18. 18 Kitas 2012-02-28 12:36

    to Anonimas:
    bėda ta, kad dauguma savininkų dar mąsto ne apie “klubus“, o apie “komandas“. Komandai pakanka žaidėjų, trenerio, aikštės, autobuso ir benzino tam autobusui. Klubas jau turi turėti rimtą struktūrą su jaunimo komandomis, infrastruktūra, strategija/vizija, darbu su bendruomene ir fanai ir, galų galė, bent bazine on line marketingo strategija. Licencijavimas tą sovietinį mąstymą po truputi keičia, bet kol kas koncentruojasi ties “futboliniais“ dalykais. Kažkada gal ateis laikas ir minkštesniems reikalavimams.

  19. 19 jsc 2012-02-28 15:43

    Patiko apzvalga su kai kuriais sarkastiskais pastebejimais :) Iskalbus vyrukas.

  20. 20 jaukas 2012-02-28 16:17

    labai idomūs ir teisingi pastebejimai:) Būtų visai šaunu jai to panašiai apžvelgtum 1 lygus puslapius, nes kai kurie tikrai kokybės prasme lenkia a lygos klubu svetaines, kai kurie feisbuke turi netoli tukstancio gerbeju:)

  21. 21 sss 2012-02-28 16:48

    Kadangi cia Suduvos blogas, tai ir pazvelgiama arba pati Suduva, arba tai kas su Suduva susije.

  22. 22 Keletas pastebėjimų iš facebook'o 2012-02-28 22:23

    Sūduva mėgsta Lietuvos futbolo enciklopediją, Lietuvos futbolo enciklopedija nemėgsta Sūduvos. Bet mėgsta Žalgirį ir Ekraną.
    Sūduva mėgsta futbolas.lt, futbolas.lt nemėgsta Sūduvos. Bet mėgsta Žalgirį ir Ekraną, ir netgi Bangą su Dainavą.
    Sūduva mėgsta netgi vienintelį futbolo klubą – Ekraną (kažin kodėl?.. ) , tačiau Ekranas nemėgsta Sūduvos. Jis nieko nemėgsta :)
    Netgi Lietuvos futbolas ilgą laiką Sūduvos nemėgo, bet mėgo kitus
    Kyla klausimas kodėl nelabai kas Sūduvą (profilį facebook’e) mėgsta?..

  23. 23 Medis 2012-02-29 08:44

    Sūduvos FB profilis išvis su gerbejais nebendrauja. Numeta po kokią nuorodą ir viskas.


Comments are currently closed.



Adresas

ponaspop@yahoo.com

Archyvas

Sūduva Flickr'e

Statistika

  • 1,184,593 hits