LFF: Все будет хорошо!

Labai naivus reklaminis filmukas, skirtas U-19 Europos Čempionatui.

Kažkaip žiūriu, iš eterio dingus godotinam Aurimui Budraičiui, nebėra kas paloja apie Lietuvos futbolo federacijos. Labai ramus tų ponų gyvenimas tapo. Nagi, galvoju – imsiu ir palosiu aš. Juolab, kad priežasčių per akis – čia ir nuostabus Federacijos Prezidento interviu, iš kurio galėjome sužinoti, kaip puikiai gyvuoja Lietuvos futbolas, ir UEFA prezidento Mišelio Platini artėjantis vizitas į Lietuvą ir, galų gale, U-19 Europos čempionatas, kuris Marijos Žemėje nutiks antroje vasaros pusėje.

Kai pasižiūri į tokį įvykių ir nutikimų sąrašiuką, peršasi viena mintis. Jei valstybė kasmet iškelia kokį dydį tikslą (tai Muziejų metai, tai Skaitymo metai, tai dar kokia nors nesąmonė, padedanti išvaistyti vieną kitą milijoną), Lietuvos futbolo federacija taip pat nenori atsilikti. Akivaizdu, kad 2013-uosius mūsų federacija paskelbė “Mundurų Valymo Metais”.

Valyti iš tikro yra ką. Daug purvino vandens nutekėjo pernai. Ir keistoki LFF prezidento rinkimai, ir jau išrinkto Prezidento flirtas su teisėsaugos institucijomis, ir kažkokios nerišlios opozicijos partinei LFF linijai fragmentiškas pasirodymas. Pamenu, pernai LFF tiek nesąmonių prikrėtė, kad vienu metu net A lygos kovos prieš jas nublanko.

2013-98Lietuvos futbolo rinktinė 1924 m. Olimpinėse žaidynėse. Įdomu, kada tokią nuotrauką bus galima pakartot? Nuotraukos autorius – Vilensija.

Pono Kvedaro kalba. Tiesą pasakius, analizuoti tos kalbos nematau jokios prasmės. Ją paskaičiusiam žmogui gali susidaryti įspūdis, kad Lietuvos futbole yra tik dvi bėdos – rasistai stadionų tribūnose ir rinktinės žaidėjų traumos. Visi, kas yra bent kartą girdėję Prezidentą kalbant su žurnalistais gyvai puikiai supranta, jog minėtas interviu tokiu būdu negalėjo būti sukurtas. Tačiau neapsigaukime. Šis tekstas yra skirtas ne mums. Jei Prezidentas būtų norėjęs pasiekti tuos, kurie nuolat seka Lietuvos futbolo gyvenimą, jam būtų pakakę savo mintis išdėstyti LFF tinklapyje. Tuo tarpu jo šneka pasirodė leidinyje, kuris sportu apskritai nelabai domisi.

Vadinasi, šis tekstas yra skirtas plačiajai publikai. Ir, spėju, toji plačioji publika, nelabai ką apie lietuviško futbolo kasdienybę žinanti, greičiausiai tik pritariamai palinksės galva: “štai, ne taip jau ir blogai tas mūsų futbolas gyvena”.

2013-97Prezidentinių vizitų klasika – Platini lankosi Vroclave 2009 metais. Nuotraukos autorius – Klearchos Kapoutsis.

Pono Platini vizitas. UEFA bosas, ketvirtą kartą į Lietuvą atvykęs, žiūrės LFF finalo rungtynes ir lankysis LFF ataskaitinėje konferencijoje bei domėsis per metus nuveiktais darbais. Jaučiu, kaip naivūs Kvedaro priešai trina rankas: “va dabar tai mes viską išdėsime ponuliui iš centriuko”. Rankas jie trinti gali. Tik niekas jų sapalionių ir klausytis neketina.

Nei FIFA, nei UEFA tokio rango pareigūnai nevažiuoja klausytis kritikos. Iš esmės toks vizitas reiškia vieną – visišką UEFA palaikymą to, kaip yra tvarkomas Lietuvos futbolas. Jau dabar galima sudėlioti tą trumpą kalbą, kurią Platini, atvykęs į Lietuvą, pasakys žurnalistams. “Mes matome, kad LFF ir visas Lietuvos futbolas eina teisinga linkme. Mes džiaugiamės jūsų pasiekimais. Teisė surengti U-19 čempionatą yra gero LFF darbo įvertinimas. Mes visiškai palaikome Federaciją ir demokratiškai išrinktą jos Prezidentą”. Minėti to , kad už Europos jaunuolių čempionatą dėkoti reikėtų dar Liutaurui Varanavičiui (sprendimas dėl čempionato šalies buvo priimtas prieš pora metų) ko gero neverta. Galų gale, juk ir sūnūs palaidūnai pamažu grįžta namo – girdėjau, visai neseniai Kvedaro kritikui ir apgautam kandidatui į Prezidentus Arminui Narbekovui buvo duota treniuoti kažkurią iš jaunimo rinktinių. Tai apie kokį konfliktą čia galima kalbėti?

2013-100Du draugužiai – Michel Platini ir Sepp Blatter (nuotraukos šaltinis).

Migloti pono Platini reikaliukai. Mes dažnai toliau savo nosies nematome. Tačiau į Mišelio Platini vizitą Lietuvon nori nenori tenka žiūrėti ir iš aukštesnio bokšto. Taip sakant, pamatyti tą vizitą platesniame pasaulinio futbolo kontekste.

Ir kas gi ten dedasi? Ogi įdomūs reikaliukai. Maždaug prieš pusmetį FIFA Prezidentas Seppas Blatteris, aukščiausias futbolo bosas pasaulyje, prasitarė, kad jis ketina apleisti savo postą 2015 metais ir nebedalyvauti tuomet vyksiančiuose FIFA Prezidento rinkimuose. Jis taip pat pasakė manąs, kad Mišelis Platini yra tinkamiausias kandidatas, kurį jis, Seppas Blatteris po poros metų būtinai tuose rinkimuose palaikys.

Tačiau taika ir draugystė truko neilgai. Po poros mėnesių Blatterio tonas radikaliai pasikeitė. Jis garsiai ir viešai sudirbo Mišelį už tai, kad tas nusprendė 2020 metų Europos čempionatą rengti ne vienoje ar dvejose šalyse, o net 13 miestų visoje Europoje. Kadangi ir futbolo žurnalistus toks sprendimas stebino bei piktino, šis futbolo bosų konfliktas buvo gerai pagarsintas. Futbolo žurnalistai Platini nelabai mėgsta (apie kaltinimuose korupcija skęstantį Blatterį net kalbėt nėra reikalo). Nemėgsta už tai, kad palaikė Kataro norą surengti toje keistoje šalyje Pasaulio čempionatą ir pritarė nuomonei, jog nieko baisaus nenutiktų, jeigu jis įvyktų žiemą (mat Katare vasarą baisiai karšta).

Reikaliukai dar paūmėjo būtent šiomis dienomis. Pačioje gegužės pradžioje vyko Azijos futbolo federacijų suvažiavimas, kuriame buvo renkamas naujas to regiono Prezidentas. Juo tapo Bahreino šeichas Salman bin Ebrahim Al Khalifa. Suvažiame dalyvavo ir Seppas Blatteris. Ne tik dalyvavo, bet ir prišnekėjo dalykų, kurie net Azijos prezidento rinkimus užgožė.

Visų pirma, Blatteris primėtė užuominų apie tai, kad iš posto trauktis neketina ir planuoja dalyvauti 2015 metų rinkimuose. Čia visi sukluso. O kai Blatteris ėmė šnekėti apie tai, kad reikia Europos ir Pietų Amerikos sąskaita padidinti Azijos vietų pasaulio čempionatuose skaičių, rinkiminiu paraku pakvipo kaip reikiant.

Matematika čia paprasta. Azija – sparčiai auganti futbolo rinka, iš kurios FIFA srebia gerą gabalą savo pajamų. Nors futbolo centras vis dar tebėra Europoje, tačiau Prezidento rinkimuose jėgų pasiskirstymas kiek kitoks. FIFA turi 209 narius, tarp kurių visos Europos ir Pietų Amerikos federacijos sudaro tik 63 kėdes (arba – balsavimo biuletenius). Pasaulio čempionate iš 32 garantuotų vietų net 13 turi Europa ir dar 6 – Pietų Amerika. Tuo tarpu vien Azijoje yra 46 FIFA narės, nekalbant apie Afrikos šalis, kurios taip pat nėra patenkintos vietų skaičiumi Pasaulio čempionate.

Tad jei Blatterį artėjančiuose rinkimuose parems Azija, Afrika ir dar kokie nors Karibai – Mišelis Platini neturės tame renginyje nė mažiausių šansų laimėti. Juolab, kad naujasis Azijos futbolo federacijos prezidentas Blatteriui paramą jau pažadėjo. Schema sena ir daug kartų išmėginta. Modernusis futbolas nuo to ir prasidėjo – brazilas Joao Havelange’as 1974 metais FIFA prezidentu tapo būtent taip – pažadėjęs visokių gėrybių FIFA narėms iš egzotiškų žemynų (naujas vietų paskirstymas žemynams Pasaulio čempionate ir tą kartą buvo vienas esminių leitmotyvų).

2013-99Čempionato svetainės fasadas. Durys vidun vis dar uždarytos.

Ar Mišelis Platini myli Lietuvą? Štai tokios tokelės. Ir jei Seppas Blatteris jau pradėjo savo rinkimų kampaniją, panašu, kad ir Platini vizitas Lietuvon bus nuspalvintas panašių tikslų atspalviais. Galų gale, juk ir U-19 čempionatą rengti Lietuvos federacijai yra leista ne už gražias akis ir ne už nuopelnus futbolo evoliucijai. Jei didžiųjų čempionatų (Pasaulio ir Europos) šalis šeimininkes nulemia grynai finansinės naudos argumentai ir kyšiai FIFA Vykdomojo komiteto nariams, tai jaunimo čempionatus rengti šalims duodama “už nuopelnus”. Tai iš tikro yra tvirtos draugystės tarp UEFA ar FIFA ir nacionalinės federacijos, kuri tokią dovaną gauna, simbolis.

O gal jūs žinote, kokių nors racionalių argumentų, kurie leistų pagrįsti šio futbolo renginio atsiradimą Lietuvoje? Ar mes esame futbolo šalis? Ar mūsų stadionai nauji ir modernūs bei lūžta nuo futbolo mylėtojų? Ko gali tikėtis šalyje, kurios nacionalinio čempionato vidutinis lankomumas nesiekia nė 1000 sielų, o dauguma aukščiausios lygos klubų net nesugeba iš pirmo karto gauti licenzijos, leidžiančios lošti Europoje? Lygiai taip pat negali tikėtis, kad šis čempionatas kaip nors ypatingai paskatins futbolo evoliuciją Lietuvoje ir išaugins liaudies susidomėjimą šia sporto šaka. Galų gale, ką parodė Europos krepšinio čempionatas, mūsų šalyje tokiems renginiams net tinkamos infrastruktūros nėra.

Štai taip. UEFA myli Lietuvą ir duoda Lietuvai visokiausių dovanų. O jau lietuviai tai tikrai mokės atsidėkoti savo geradariams. Juolab, kad padėkos ir paramos ponui Mišeliui Platini po poros metų labai reikės. Tuo tarpu Marijos Žemėje viskas po senovei. U-19 čempionato rengėjai tikisi sulaukti apie 50 000  stadionų lankytojų. Tai vidutiniškai yra daugiau nei 3000 žmonių kiekvienose rungtynėse. Nesiginčysiu, ar tokia matematika turi ką nors bendro su realybe. Čempionatas prasideda liepos 20 dieną. Už poros mėnesių. Lyg ir laikas būtų bilietus pradėt pardavinėt. Deja, kol kas nematome ne tik čempionato reklaminės kampanijos (be vieno kito piarinio skelbimo laikraščiuose), bet netgi čempionatui skirtas tinklapis byloja klasikinį “Daugiau informacijos – jau greitai”. Bet argi tai svarbu? Futbolo mylėtojų interesai Lietuvos futbolo federacijai niekada nerūpėjo.

Reklama

22 Responses to “LFF: Все будет хорошо!”


  1. 1 Anonimas 2013-05-08 23:18

    Bet rimtai, o Budraitis kur dingęs? nes panašu, kad Romanovui į pogrindį pasitraukus ir anas kažkur dingo.

    • 2 aurimas budraitis 2013-05-12 11:09

      Mano pasitraukimas iš sport1 neturi nieko bendro su Romanovo pasitraukimu. Tiesiog su teliko diriku priėjome liepto galą.

      Šiandien esu paprasčiausias futbolo žiūrovas, bet, veikiausiai, jau nebe ilgai.

      Planuoju grįžti su trenksmu.. o ar pavyks, kitas klausimas

  2. 3 jotvingis 2013-05-08 23:24

    Žinių radijui veda laidą apie emigrantus

  3. 4 Anonimas 2013-05-08 23:31

    o tai su futbolu jau nieko bendro?

  4. 5 UCCM 2013-05-08 23:54

    Nana. Sieti Joao Havelange su moderniuoju futbolu – ar ne per drąsu? kad modernaus futbolo mylėtojai ypač nesusitvarkė su J. H., kuris FIFA padarė superstipria organizacija, kaip ir su jo pasekėju Seppu Blatteriu. Tai šiųdviejų “senų chryčių” nupelnas, kad futbolas dar netapo toks pats, kaip krepšinis ar ledo ritulys, kur kiekvienas daro tą kas jam šauna į galva ar kaip geriau jo verslui.
    Michelis į UEFA vadus bolotiravosi su konservatizmo idėjomis, kaip priešprieša Beckenbaueriams ir panašiems, kalbantiems apie Europos futbolo pertvarką, dar didesnį komercializavimą, valstybių sienų nepaisymą ir pan. Tada jis ir buvo senelio Seppo numylėtinis. Bet dabar, ne vien dėl Euročempo gali nepatikt FIFA galvai. Blatteris tvirtai atsakė “molčat” Gazpromui, atkuriančiam Sovietų imperiją futbole (kaip jau yra kašyje. ledo ritulyje), kai Mišelis vebleno tai vieną tai kitą (ir Kvedarui dėl idėjos nuo kitų metų panaikinti Lietuvos čempionatą ir susijungti su Latvije veblena ir Jugoslavijos lygai ir t.t. ir pan.) O kad tai sugriautų visą Europos futbolo tvarką, ir nebūtų naudinga nei UEFA, nei FIFA (nei tu pavaldysi, nei babkių turėsi) – ir lietuviui aišku.
    Dėl U’19 – tai vaikų čempionatų yra gavę labai daug šalių. Net Lichtenšteinas. Taip, kad anokia čia dovana. Vat ką padarė to čempionato piaras, tai įkalė į galvą ponui Pop, kad tai kažkoks svarbus renginys.
    Ir dar ką, amnau, padarys, tai tikrai prisinks žiūrovų, pasinaudojęs dar nuo sovietmečio likusiame lietuvio supratime apie futbolą: “tegu žaidžia nors ir vaikų darželių rinktinės, bet tarptautinis mačas yra svarbu” – didelis pliusas piarščikams, kitose šalyse retai sutinkamas. Todėl labai nustebsiu, jei Euro U19 bent jau Lietuvos rinktinės lankomumas nenustelbs A lygos lankomumo (kas retoje šalyje būtų suprantama).

  5. 6 p.o.p. 2013-05-09 00:17

    Įdomiai čia tu apie Joao ir Seppą. Ar teisingai supratau – nori pasakyt, kad Joao ir Seppo iš esmės korupcinis požiūris į verslo darymą ir garantavo, kad futbole neveikia tie kapitalistiniai principai, kurie galioja krepšinyje ar ledo ritulyje? Principai, kai verslo vardan koreguojamos tradicinės žaidimų taisyklės ir atsisakoma normalaus sportinio principo.

    Niekada nebuvau apie tai pagalvojęs, bet yra tokiame požiūryje tiesos.

    Tiesą pasakius, 90 proc. FIFA ir jos bosų kritikos yra ne apie futbolą, o apie nedemokratiškas procedūras – tiek renkant bei valdant futbolo struktūras, tiek požiūryje į pinigus. Juk FIFA finansų ir verslo skaidrumo prasme vos ne Vatikaną primena.

    Žiūrėsim, guli ant mano stalo pora smagių knygų – ir apie Seppą, ir apie Joao. Kai perskaitysiu, atraportuosiu:)

  6. 7 UCCM 2013-05-09 01:06

    Kiek suprantu, Joao Havelange laikais FIFA patapo ypač galinga ir įtakinga, atspari įvairiems naujiems vėjams ir dėl to futbolas išliko konservatyvus. Aišku tuo jis ir jo įpėdinis ir veiklos tęsėjas tokiu atveju turės priešų ir kritikų. Ir tie kritikai bando kirsti per nedemokratiškumą ir panašius dalykus. O man kas – tas jų nedemokratiškumas? Man tai geriau, nei demokratiški Beckenbauerio tipo verslininkai, aiškinantys, kad Europos čempionatą reikia padaryti, kaip regbyje – pagal lygių pakopas, kadangi taip rinktinės (matyt Vokietijos ir Ispanijos) uždirbs daugiau pinigų.

  7. 8 p.o.p. 2013-05-09 01:42

    Joao atvedė verslą į futbolą, arba atvirkščiai. Jo laikais atsirado didieji PČ remėjai, tokie kaip Coca Cola. O vėliau – didieji pinigai ėmė plaukti iš TV transliacijos teisių. Jo laikais baigėsi Europos ir Pietų Amerikos hegemonija, nes jis rėmėsi Afrikos-Azijos, o vėliau Seppas – Karibų salelių balsais FIFA prezidento rinkimuose.

    O iš kur tas konservatyvumas paties žaidimo atžvilgiu – čia jau sunkiau pasakyt. Gal iš tingumo – kam ką nors keist, jei ir taip milijonai byra? O gal dėl to, kad paprasčiau uždirbt gaunant “atkatus” iš TV teises skirstančių tarpininkų, nei kokį legalų verslą sukant?

    Akivaizdu viena – Platini yra kitokio tipo personažas. Šalia Seppo atrodo lyg koks “naivuolis trečias brolis jonas”. Va jis tai lengvai pasiduoda “naujoms idėjoms” – čia galima prisimint ir jo konfliktą su Seppu dėl vartų linijos. Platinis sakė, kad reikia naudot technologijas, Seppas – tam priešinosi.

    Tiesą pasakius, tie FIFA prezidento rinkimai 2015 bus visai įdomus. Ir visai nenustebčiau, jeigu vietoj Blatterio į sostą sėstų koks šeichas iš Saudo Arabijos ar Kataro ar koks multimilijonierius iš Korėjos/Malaizijos. Juk Seppas – Landsbergio amžiaus, o daugiau kandidatų be Platini iš Europos nelabai ir matosi.

  8. 9 UCCM 2013-05-09 12:27

    Aš tai va gal esu visiškas konservatorius (nemaišyti su A. Kubiliaus partija), bet aš nesuprantu: kam keisti tą, kas gerai veikia? Futbolo sistemą? (čia nekalbant apie smulkmenas dėl vartų linijos ir pan).
    Tiedu veikėjai pasiekė, kad futbole neatsirastų NBA, kad į pasaulio čempionatą susirinktų geriausi žaidėjai (skirtingai, nei kitose sporto šakose), kad joks klubų turnyras prestižu nenukonkuruotų pasaulio pirmenybių. Ar tai blogai?

  9. 10 2013-05-09 13:16

    futbolo.tv vyksta gražiausio turo įvarčio rinkimai. Tarp pretendentų ir Ledesmos baudos smūgis. Prabalsuokim.

  10. 11 p.o.p. 2013-05-09 14:20

    Chm, nežinau, bet ar ne perdaug optimistiškai čia tu? Nesu NBA žinovas, bet suprantu, kad NBA – yra grynai amerikoniškas produktas. Ir amerikoniškas požiūris iš esmės skiriasi nuo vakarietiško. Kai kurie futbolo specai vakaruose kaip sykis baksnoja į NBA kaip į geresnį formatą, nei tą, kuriuo gyvena futbolas Europoje.

    Esmė yra tame, kad amerikonų požiūriu – kiekvienas žaidimas turi būt maksimaliai įtemptas spektaklis, todėl jie ir turi finansinius apribojimus (ne tik krepšinyje), neleidžiančius atsirasti jų lygose ir čempionatuose barselonoms, psg ar machester cičiams. Jų verslo požiūriu yra nepriimtina, kad čempionas (ar bent jau 3-4 kandidatai) būtų žinomi dar čempionatui neprasidėjus, o visi kiti dalyviai būtų tik statistinė patrankų mėsa.

    Tuo tarpu europietiškas futbolas visiškai priklausomas nuo to, kiek pinigų turi vienas ar kitas klubas. visos FIFA/UEFA priemonės milijonieriams valdyti yra tokios menkos, kad jas bet kas lengvai apeina. paprastai tariant, jei atsirastų koks trūkęs Kataro ar Saudo Arabijos šeichas ir panorėtų su Kruoja laimėti čempionų lygą, tą per pora metų jis galėtų padaryti. Jei tik turėtų pakankamai pinigų.

    Tad jei gali sakyt, kad NBA valdo šiuolaikinė pramogų industrija, tai futbolas vis dar gyvena senais gerais milijonierių ir elgetų laikais, kai milijonieriaus interesai nebuvo pavaldūs nei sportiniam principui, nei bet kokiems įstatymams ar konstitucijoms. Štai taip ir gyvenam – futbole karaliauja Europa, o futbolo uždirbtus pinigus dalijasi diktatoriai iš Karibų, Afrikos ir Azijos.

  11. 12 p.o.p. 2013-05-09 14:22

    p.s. šia litanija norėjau pasakyt, kad mums iš savo menkos varpinės gal ir neblogai viskas atrodo, bet kokiems, pavyzdžiui, ispanams jau pradeda nusibost, kad dėl aukso jau daugelį metų kapojasi iš esmės tik du klubai

  12. 13 Remis 2013-05-09 15:29

    pop, bet turėtum sutikti, kad nėra ypatingas gėris uždaros lygos (kaip NBA), kur realiai susirenka X turtingųjų, o kiti stumdosi visokiose antrarūšėse lygelėse apskritai be jokių šansų kilti aukščiau, ar kokios kretiniškos trijų metų licencijos (kaip Eurolygoje), kai viskas, ką reikia padaryti, tai nenukristi žemiau 8 (ar kokios ten) vietos savo čempionate, arba laisvos vietos atidavimas kažkam už “gražias akis”, o ne už pasiekimus nacionaliniame čempionate.
    Negalima sakyti, kad viskas futbole šiuo metu rieda į pakalnę. Jei neklystu, apribota galimybė tempti iš užsienio talentingus vaikus į savo akademijas. Galbūt pamažu apribos ir nesustabdomą milijonierių išlaidavimą. Žingsniai link to daromi.

  13. 14 p.o.p. 2013-05-09 16:15

    Tai aš ir nebandau to sakyti. Iš viso šitas raštas labiau apie tai, kas už futbolo nugaros dedasi, nei pačiame futbole.

    Nors kai tu rašai apie visokius komanų parinkimus krepšinyje – formalius ir su sportu nelabai susijusius, tai Europos futbole tą patį dalyką neformaliai pinigai atlieka.

    Juk čempionų lygoje tik čempionai turėtų lošti, ar ne? Ir kiek rungtynių dabartinės čempionų lygos grupių turnyre būna visiškai beprasmės, nes grupių nugalėtojas dar pusiaukelėje paaiškėja (kadangi piniginių svoriai nelygūs).

    Arba – kam reikalingi nacionaliniai čempionatai, jeigu komandos jau seniai internacionalinės? Ir ką daryt su tomis didžiosiomis lygomis, kur keli klubai beviltiškai yra palikę kitus uždarbio lenktynėse? Minėjau ispanus, apie italų lygą tas pats kalbama – ten viską valdo trys klubai:

    http://www.soccerissue.com/2013/05/05/juventus-dominance-this-can-turn-ugly/

    O pačios futbolo įstaigos nelabai turi noro kištis į futbolo gyvenimą. kol kas tai gal ir gerai, viskas vyniojasi natūraliai, o kaip bus toliau – matysim. kažkokie veiksmai, turintys apriboti dirbtinį superklubų kūrimą buvo padaryti, apribojimai lyg ir yra, tačiau tai nesutrukdė Kataro turtuoliams pagaminti PSG.

    Kažkada Europos ultros persekiojo Zalcburgo Red Bull (su kuriuo Sūduva kažada lošė) už tai, kad nauji savininkai negerbė įsigytos komandos istorijos ir viską pakeitė.

    Skaičiau, kad šiemet į Premier lygą bilietą laimėjo Cardiff City – po 50 metų futbolo žemesnėse lygose. Pateko, nes klubą nusipirko turtuolis iš Malaizijos. Po šio pasiekimo, klubo savininkas pasakė, kad tai yra jo “duoklė Malaizijai” (ne Kardifui ar Velsui), o dar prieš tai – pakeitė daugiau nei 100 metų klubo naudotą mėlyną spalvą į raudoną. tiesiog šiaip sau. Ir jei jis panorės Cardiff City pervadint į Kuala Lumpur City – niekas jam to nesutrukdys.

    http://www.soccerissue.com/2013/04/17/a-depressing-promotion/

  14. 15 voleur 2013-05-09 18:36

    viską daro pinigai, dideli pinigai bet nereiškia kad tie trys klubai užims pirmas tris vietas Italiją mintyse turiu, Juventusas pirmas, napolis antras milanas kolkas trečias o interas 8 vietoje :) ir tik galim apgailestauti kad tarkim murauskas nemeta po 10 milijonų kasmet sūduvai ir nedaužom mes visų lygos komandų kaip buvęs FBK, manau tada nekiltų minčių kad va taip neteisinga, kas turi pinigų tas ir valdo :)

  15. 16 Remis 2013-05-09 20:14

    pop, tai vokiečiai bent iš dalies turi sprendimą nuo “duoklių Malaizijai”. Netgi tas pats Red Bull negalėjo savo komandos pavadinti savo ženklu ir dabar yra Rasen Ballsport Leipzig :)

  16. 17 p.o.p. 2013-05-09 20:30

    Čia tai tiesa – Vokietija yra atskira kalba. Ir jų sprendimas nėra “iš dalies”, jis yra 100% veikiantis. Užtat, kad vokiečiai yra vokiečiai – kai prieš kokį dešimtmetį (ar panašiai) jų futbolas buvo ant bankroto slenksčio, jie iš tikro padarė tokias reformas, kad jau dabar, kaip matom, vaisius skina.

    Ir vienas iš fundamentalių tos reformos dalykų buvo reikalavimas, kad mažiausiai 50% + 1% bet kurio klubo akcijų priklausytų žmonėms, tai yra – klubo gerbėjams. Todėl tos šalies futbole, joks turčius negali nusipirkti klubo ir daryti su juo ką nori.

    Kita savaime iš šio reikavimo plaukianti išdava – klubai, neturėdami galimybės tiesiog susirasti turtingą dėdę, yra priversti labiau suktis ir nuolat gerinti klubo valdymą

  17. 18 Remis 2013-05-09 21:12

    Netikrinau, bet aš kažkaip galvojau, kad tai jų tradicinė sistema, o ne reforma. Aišku, galiu klysti. “Iš dalies” veikia dėl to, kad galiausiai ir Vokietijoje randami visokie būdai tvarkai apeiti. Kitaip ir Red Bull nebūtų ten kišę nosies. Galiausiai ir jų komanda, kuria “pasisavino” realiai net ne Leipcigo buvo, nes Leipcigo klubai juos pasiuntė viena kryptimi.

  18. 19 UCCM 2013-05-10 00:37

    Pop, na ir pažėrei čia modernaus futbolo propagandos. Beje, noriu pasakyti, kad MF nėra vien tai, kad klubai patampa milijonieriais ir atsiranda praraja tarp jų ir kitų. MF blogis yra, kad susikūrus uždaroms transnacionalinėms lygoms (o taip bus, nes Havelangu ir Blatterių nepakaks) tiems mažesniems neliks net teorinių galimybių (NBA variantas).
    Juolab, kai išnyks normalūs nac. čempionatai.
    Žodžiu, viską ką tu ten prirašei, kaip teigiamą, aš vertinu, kaip neigiamą. Todėl štai ir noriu, kad tokie blatteriai ir panašūs išsilaikytų, kol aš pabaigsiu savo amželį, kad į senatvę netektų galutinai nusivilti futbolu.

  19. 20 p.o.p. 2013-05-10 09:18

    :) jo, reikės daugiau apie Blatterį nerašyt, nes tuoj patapsiu kapitalistinio futbolo ideologu. deja, turiu tave nuliūdinti:) Blatteriui – 77-eri, tad tikėtis, kad jis valdys futbolą iki tavo amželio pabaigos kažin ar būtų protinga:)

    mano pozicija panaši, bet šiek tiek kitokia. Sutinku, kad Blatteriui nelabai rūpi keisti futbolo sistemą. Greičiausiai dėl to, kad vietoje nacionalinių atsiradus tarptautiniams dariniams, nacionalinių federacijų reikšmės sumažės iki minimumo ir jų jau niekam nepanaudosi. Galų gale, FIFA ar UEFA nėra jokios naudos iš lygų ir junginių, kuriuos ne jie yra sukūrę.

    Tačiau Havelange’as su Blatteriu iš esmės ir sukūrė aplinkybes, kurios šiandien aplink futbolą esančius turčius skatina galvoti apie naujus darinius. Jie mato, kokie pinigai futbole sukasi ir jiems nelabai patinka, kad didžioji jų dalis nusėda FIFA ir žemynų asociacijose.

    Todėl yra tikėtina, kad Blatteriui išėjus į pensiją, tas monstras gali laisvai išlįsti. Jei ne pasaulyje, tai Europoje laisvai. Kažkur skaičiau kovingą tekstą apie tai, kad galingosios Europos lygos turėtų spjauti į UEFA bei Čempionų lygą bei sukurti savo, naują turnyrą. Tai čia ir yra tas monstras, tik kol kas dar už krūmų slepiasi.

    O liūdniausi yra du dalykai. Viena, kad tokios šalys kaip Lietuva visada liks už borto. Antra – iš mūsų diskusijos išplaukia išvada, kad idealiausias sprendimas būtų FIFA/UEFA reformos bei demokratizavimas, kad toji organizacija ir vėl taptų galinga ir atsikratytų to nemalonaus kvapo, kuris kyla iš gausybės teismo procesų, kuriuose sėdi krūvos aukštų FIFA pareigų. Deja, Blatteris yra sukūręs tokią diktatūrą, kad jokios reformos apart gražių kalbų ten nelabai ir įsivaizduojamos.

  20. 22 p.o.p. 2013-05-10 16:15

    ačiū!


Comments are currently closed.



Adresas

ponaspop@yahoo.com

Archyvas

Sūduva Flickr'e

Statistika

  • 1,183,739 hits