World Cup: III serija

2014-90Adidas kampanijos dalis – žymūs futbolistai, rankose laikantys kažką kruvino (suprask – savo širdį). 

Istorija nesikeičia – ji jau daugelį metų suka tais pačiais ratais. Pasaulio futbolo čempionate kapojasi krūvos rinktinių, už stadiono vartų stumdosi tų rinktinių gerbėjai, o telike, laikraščiuose ir internete pliekiasi globalaus verslo galiūnai. Nike ir Adidas ne pirmą kartą meta į kovą savo valdomas futbolo žvaigždes ir geriausias reklamos agentūras. O tada sėdi ir žiūri, kurio klipus žiūrovai išrinks geriausiais.

Šie metai – ne išimtis. Ir Nike, ir Adidas reklamai garantuotai išleido ne mažiau, nei galingiausios pasaulio rinktinės pasirengimui didžiausiai pasaulio futbolo šventei. Pasaulio čempionato kovos dar neprasidėjo, o štai Adidas ir Nike kovos – dar nesibaigė. Nors ir pasiekė apogėjų. Komunikacijos stebėtojai ir reklaminės statistikos kontoros šiuo metu pergalę linksta atiduoti Nike. Bendroje poveikio pasaulio visuomenėms įskaitoje kol kas švelniai pirmauja Adidas, tačiau Nike lipte lipa ant kulnų. Tik štai. Yra čia vienas menkas niuansas. Kelių dešimčių milijonų dolerių vertės niuansėlis. Adidas yra oficialus FIFA ir Pasaulio čempionato rėmėjas. O štai Nike – ne. Vadinasi, tie milijonai, kuriuos Adidas pervedė į FIFA sąskaitas taip pat turėtų būti įtraukti į bendrą šios dvikovos balansą.

Aišku, šie skaičiavimai nieko nereiškia. Bet kokiu atveju – tiek vieno, tiek kito prekės ženklo pasaulinė komunikacija PČ tema statistika yra tokia nežmoniška, kad apskritai prapuola bet kokia prasmė tuos skaičiukus rinkti ir kažką lyginti. Todėl – velniop juos ir keliaujam prie klipų.

Kol kas Adidas turi išleidęs vieną įvaizdinį klipą, o Nike – jau du. Televizijos klipais jų jau liežuvis neapsiverčia vadinti, nes šiais laikais didžiausias tokių superbrandų klipų žiūrėjimas vyksta internete. Juolab, kad ten ir peržiūrų statistika – kaip ant delno. Tik manyti, kad Nike ir Adidas Pasaulio čempionato komunikacija šiais klipais ir baigiasi nederėtų. Veiksmo yra žymiai daugiau – ypač iš Adidas stovyklos (ir apie tai dar bus šnekos kitą kartą). Tačiau kuo mažiau dienų lieka iki PČ starto, tuo sunkiau sugaudyti iš visų pusių šaudančius pranešimus. Todėl renku ir jums pateikiu tik trupinius. Visa kita susirankiokit patys (jei tik noro yra).

Kaip ir dera, abu sportbačių gamintojai į savo klipus sugrūda visas savo remiamas žvaigždes. Kaip ir dera, negaili pinigų filmavimui ir netaupo laiko. Štai, pavyzdžiui, antrasis Nike klipas yra ilgesnis nei 4 minutės. O tai reiškia, kad televizija iš tikro nėra svarbiausias šio klipo transliacijos kanalas. Atvirai pasakius, visi trys klipai yra visiškas šlamštas. Brangus šlamštas, pagrįstas visapusišku futbolo žvaigždžių demonstravimu ir nelabai besirūpinantis idėja ar bent šiokia tokia intriga. Išsiskiria tik tas ilgasis Nike klipas – jame yra bent šiek tiek jumoro.

Tad pirmyn. Štai Adidas klipas, kurio pagrindinis herojus – miegantis Lionel Messi. Youtube šis klipas prisuko 31.5 milijono peržiūrų. Gaila, kad Adidas išjungė žaidimą, dar neseniai laukusį klipo pabaigoje. Į klipo gamybos biudžetą derėtų įtraukti ir Kanye West dainos fragmentą. Juolab, kad klipo premjeros metu toji daina dar nebuvo išleista jokių kitu formatu.

Tiesa, prieš kokį pusantro mėnesio Adidas buvo paleidęs dar vieną klipą su tuo pačiu žaidėju, tačiau juo labiau siekta parduoti sportbačius, nei pagauti artėjančio Futbolo čempionato dvasią. Dėl to ir peržiūrų tas klipas turi juokingai mažai – tik kiek daugiau nei 2 milijonus:

O štai ir Nike atsakas – pirmas trumpesnis ir rimtas, antrasis – ilgas ir mažumą juokingas. Žvaigždžių čia pilna, o pagrindiniais smuikais groja Ronaldo, Neymar ir Rooney. Pirmą klipą Youtube pamatė 12.5 mln žmonių, antrąjį – net 71.5 milijono.

.

Nežinau, kaip jums, tačiau man visi trys klipai nėra verti to dėmesio, kurio jie sulaukia. Puikiai suprantu, kad čia groja viso pasaulio mylimos futbolo žvaigždės ir Pasaulio čempionatas, kuris jau visai ant nosies. Tačiau ir Nike, ir Adidas anksčiau jau ne kartą buvo įrodę, kad sugeba kurti žvaigždžių prikimštus filmus, kurie būdavo ne tik brangūs, bet ir originalūs, intriguojantys, stebinantys. Sunku pasakyti kodėl taip nutiko, tačiau galim būti tikri, kad nė vienas iš šių klipų į reklamos istoriją nepateks.

Istorijon greičiausiai nepateks ir paskutinis klipas, kurį neseniai sukūrė vienas mano pažįstamas ir jo kolegos. Lionel Messi yra ir čia, tačiau intrigos, šilumos ir elementaraus žmogiško turinio jame ko gero yra daugiau, nei Adidas ir Nike fejerverkuose.

Reklama

Adresas

ponaspop@yahoo.com

Archyvas

Sūduva Flickr'e

Statistika

  • 1,183,739 hits