World Cup: The Best

2014-92

Pasaulio čempionatui skirta reklama ir toliau lenda į eterį. Nauji klipai, nauji projektai – vieni skirti visam pasauliui, kiti – vienos šalies piliečiams. Vieni labai brangūs, kiti – pigesni. Galim būti tikri, kad panašų reklamos perteklių regėsime viso čempionato metu. Tiksliau, mūsų kaimo ta reklama dažniausiai nepasiekia, bet pasaulis ją mato ir vartoja. Tačiau aš savo transliaciją baigsiu, nes grįžta į stadionus A lyga ir bus žymiai įdomesnių temų diskusijoms nei naujas Nike ar Adidas klipas.

Kaip ir dera, užbaigsiu tuo, kas man pasirodė geriausia (nepasant to, kad, esu tikras, visko tikrai nemačiau).

Paveiksliukas, kurį jūs matote viršuje, nėra reklama. Tai grafitis, kuri prie vieno San Paulio stadiono gegužės pradžioje nupaišė brazilų gatvės menininkas, Paulo Ito. Piešinys nieko nešlovina. Priešingai – simboliškai apibendrina tai, apie ką brazilai šneka jau kokius penkerius metus. Apie tai, kad Pasaulio čempionatui skiriamos milžiniškos lėšos turėtų būti naudojamos ne futbolo puotai, o vargingiausių Brazilijos gyventojų reikalų pagerinimui. Visiška tiesa – milijonai šios šalies gyventojų artimiausią mėnesį iš tikro maitintis galės tik futbolu. Pasirodęs internete, Paulo Ito piešinys tuoj pat išplito milžinišku greičiau. Pirmąjį postą su šiuo vaizdu pasidalino 30 000 žmonių. Galima tik įsivaizduot, koks yra galutinis jį pamačiusių žmonių skaičius. Greičiausiai jis neviršijo to kiekio, kuris Youtbe žiūrėjo Nike ar Adidas klipus. Tačiau reikia nepamiršti, kad šį kartą “kovojo“ vienas pilietis prieš multimilijonines korporacijas (čia yra originalus piešinio šaltinis)

O dabar, daug nepasakodamas, rodau jums tai, kas man pasirodė geriausia. Įdomu, kad nė vienoje iš žemiau pateiktų istorijų nerasite futbolo žvaigždių. Nebus čia ir sudėtingų filmavimo technikų ar brangių triukų. Šių istorijų esmė – realios, tikrų žmonių istorijos, kurios verčia susimąstyt, o ne bėgt į parduotuvę limonado ar sumuštinio. Gali būti, kad šiose istorijose ir yra didžioji futbolo paslaptis ir misija. Futbolas nėra žibantis stadionas, nėra milijonai, kuriuos uždirba kai kurie šiuolaikinio futbolo veikėjai ir nėra super įspūdingos transliacijos per TV. Futbolas netgi nėra Ronaldo šukuosena ar Balotelli bicepcai (nors tai arčiau futbolo esmės, nei žibantis stadionas). Futbolas yra purvas, prakaitas ir kultūringo žmogaus elgesio normas pažeidžiantis troškimas laimėti.

Powerade istorija:

Vienas iš Coca Cola pasakojimų:

O dabar – pranešimas iš Čilės. Atrodo, už šio klipo stovi vienas Čilės bankų, tačiau pranešimo esmė – palaikymo žinia šios šalies komandai. Istorija papasakota pačiame klipe, o jei norite ramiai pasiskaityt, tą galite padaryti Adweek straipsnyje. Įspėjimas – žiūrėdami klipą, nepamirškite įsijugti subtitrų. Subtitrų mygtukas yra dešiniame apatiniame Youtube lango kampe, tarp laikroduko (Watch Later) ir varžtelio (Settings).

Na o pabaigai – kad būtų penktadienis linksmesnis – siūlau pažiūrėt britų The Sun sukurtą dainušką. Gero savaitgalio!

Reklama

4 Responses to “World Cup: The Best”


  1. 1 Anonimas 2014-06-06 10:20

    Nelabai man tos dvi pirmos Reklamos, dviprasmiškai vertinti jas galima. Naudotis ypatingais žmonėmis (su negalia) ir aplinkinių gailesčiu (ar stebėjimusi -“O.. matai, bekojis/aklas futbolą žaidžia“) vardan didesnių pardavimų, nežinau ar etiška. Nors požiūrio reikalas, jei reklamos herojai gerai jaučiasi, kodėl mes turim gerai nesijausti.

  2. 2 Anonimas 2014-06-06 10:53

    Urba į Šilą

  3. 3 p.o.p 2014-06-06 10:56

    yra tiesos tame, ką sakai – emocija mažumą nusvyra, kaip po istorijos gauni eilinį logotipą. tačiau ir vertinti, manau, verta su tam tikra išlyga. faktas, kad tokia reklama yra geresnė už milijonus kainavusį to paties samsung klipą, kuriame ir milijonus uždirbančios futbolo žvaigždės vaidina “žvaigždžių karus“.

    tokia reklama yra geresnė dėl dviejų priežasčių. viena, ji mums pasakoja gerą, pamokančią, įkvepiančią istoriją. mūsų laikais, deja, net ir tokios istorijos dažnokai turi komercinį užnugarį – bet geriau jau taip, nei dar viena fikcija. antra, reklamose rodomų žmonių gyvenimo toji reklama gal ir nepakeitė. tačiau atnešė į jų gyvenimą bent vieną maksimaliai optimistinę dieną. aš tikiu, kad tie akli futbolistai visą gyvenimą prisimins akimirką, kai gavo pačiupinėt PČ taurę. O tai jau yra visai neblogas dalykas.

    Ir dar kartą pasikartosiu – tai vertinti reikia žvelgiant iš perspektyvos, kad savo reklamos biudžetą pvz Coca Cola galėjo išleisti ir kitaip. Juolab, kad ir toji Coca Cola išskirtine sąžine nepasižymi.

  4. 4 edmaz 2014-06-06 16:45

    kaip suprasti is kur tokios zinios kad urba y sila?


Comments are currently closed.



Adresas

ponaspop@yahoo.com

Archyvas

Sūduva Flickr'e

Statistika

  • 1,184,489 hits